اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

توزیع 3 هزار تن سویا بین مرغداری‌های آذربایجان‌شرقی در روزهای آتی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از توزیع 3 هزار تن سویا بین مرغداری‌های آذربایجان‌شرقی در روزهای آتی خبر داد.

توزیع 3 هزار تن سویا بین مرغداری‌های آذربایجان‌شرقی در روزهای آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، غفور عبداللهی در جلسه تنظیم بازار با اشاره به میزان جوجه‌ریزی انجام گرفته در استان طی اردیبهشت و خرداد ماه سال‌جاری گفت: در این دو ماه، بیش از چهار میلیون و 300 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان‌شرقی انجام گرفته و برای تامین گوشت مرغ قابل ارائه به بازار مصرف در آستانه حلول ماه مبارک رمضان مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به توزیع روزانه چهار تن گوشت مرغ آماده طبخ توسط پشتیبانی امور دام در سطح شهرستان تبریز افزود: تلاش مجموعه سازمان در تعامل بیشتر با بهره‌برداران بخش‌های دامی و تشکل‌های صنفی بر این محور استوار بوده است که تعامل توسعه‌یافته با این بخش تولیدی، موجبات حذف واسطه‌ها از چرخه تولید- مصرف را فراهم آورد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این امر علاوه بر ایجاد ثبات پایدار در بازار، حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را نیز فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه از توزیع سه هزار و 50 تن نهاده سویا بین مرغداران استان با همکاری تشکل‌های صنفی این بخش تولیدی در روزهای آتی خبر داد.

 عبداللهی تصریح کرد: با تزریق این میزان نهاده خریداری شده در بین مرغداری‌ها، امیدواریم تثبیت قیمت مرغ آماده طبخ در بازار مصرف پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک‌روزه در بازار تغییر نیافته و میانگین قیمت آن بین هشت هزار ریال تا 10 هزار و 50 ریال است، گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار بیشتر ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازارهای جهانی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در پایاب سدهای استان، انتظار بر این است با توسعه کشت ذرت علوفه‌ای در آذربایجان‌شرقی در سنوات آتی بخش عمده نیاز مرغداری‌ها و دامداری‌های استان به این نهاده برطرف شود. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول