اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر جیرفت تأکید کرد

ضرورت استقلال اداره‌های کل‌ ورزش و آموزش و پرورش جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: استقلال اداره‌های‌‌ کل‌ ورزش و جوان و آموزش و پرورش در منطقه جنوب کرمان با توجه به فرهنگ بومی منطقه یک ضرورت است که دولت باید در راستای آن اقدام کند.

ضرورت استقلال اداره‌های کل‌ ورزش و آموزش و پرورش جنوب کرمان

عبدالمجید سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت، اظهار داشت: جنوب کرمان به واسطه فرهنگ بومی و اصیل منطقه نسبت به سایر نقاط استان کرمان و کشور متمایز بوده و به همین دلیل توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی افزود: در این منطقه گویش، لهجه، فرهنگ و حتی ورزش منطقه با سایر نقاط کشور تفاوت دارد که باید در راستای تقویت این امر مهم از سوی دولت اقدامات کارشناسی لازم صورت گیرد.

سالاری با ابراز قدردانی از اقدام کارشناسی دولت در راستای استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: این اقدام موجب رضایت خاطر دوستداران فرهنگ در این منطقه شده است.

وی ابراز داشت: از دولت خدمتگزار و عدالت‌محور درخواست می‌شود تا در راستای استقلال اداره‌ کل‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش نیز اقدام کند.

سالاری عنوان کرد: در حال حاضر با ابراز تأسف ورزش در منطقه جنوب کرمان به فراموشی سپرده و سوء مدیریت موجب شده است تا این مقوله مهم به بیراهه کشیده شود.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: ‌ظرفیت‌های فراوانی در بخش ورزش جنوب کرمان وجود دارد که قهرمانی ورزشکاران این منطقه در سطح استان کرمان، مسابقات ملی و بین‌المللی گواه این مطلب است.

سالاری بیان داشت: ورزش در منطقه جنوب کرمان به واسطه فرهنگ بومی و اصیل آن با ورزش استان کرمان تفاوت‌های فراوانی دارد، اما اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان پاسخگوی نیاز‌های مردم این منطقه به ویژه جوانان نیست.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان جیرفت اذعان داشت: تنها راه حل ارتقا ورزش منطقه جنوب و رها شدن از این اوضاع نابسامان استقلال این اداره کل است.

سالاری خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مشکلات آموزشی و فرهنگی منطقه می‌طلبد، اداره کل آموزش و پرورش منطقه جنوب کرمان راه‌اندازی شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همت دولت و مسئولان امر در راستای تحقق آرزوی دیرینه مردم منطقه جنوب کرمان هر چه سریع‌تر با استقلال این دو اداره کل شاهد توسعه و ارتقا امور مربوطه در منطقه باشیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول