اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی صورت می‌گیرد

تجهیز تمام نواحی آموزشی اصفهان به مدارس تخصصی ورزش

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال تحصیلی آتی تمام نواحی آموزش و پرورش استان به مدارس تخصصی ورزش مجهز می‌شوند.

تجهیز تمام نواحی آموزشی اصفهان به مدارس تخصصی ورزش

حسین داوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش از رویکرد‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اظهار کرد: راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش یک طرح وزارتی است و به سراسر کشور اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال تحصیلی آتی باید یک هزار و 100 مدرسه تخصصی ورزش در سراسر کشور راه‌اندازی شود، ادامه داد: از این تعداد 43 مدرسه تخصصی ورزش به استان اصفهان اختصاص دارد که بر این اساس آموزش و پرورش استان به دنبال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این مدارس در سراسر استان است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان به تقویت و توسعه ورزش قهرمانی اشاره و تصریح کرد: سال تحصیلی آتی تمام نواحی آموزش و پرورش استان به مدارس تخصصی ورزش مجهز می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام نواحی آموزش و پرورش استان حداقل باید از یک مدرسه تخصصی ورزش برخوردار شوند، اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای راه‌اندازی این مدارس در استان وجود ندارد و آموزش و پرورش تنها به دنبال رشد و توسعه ورزش دانش‌آموزی و تقویت ورزش قهرمانی است.

داوری با اشاره به وجود پیش‌زمینه‌هایی برای راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش در نواحی و مناطق آموزشی تاکید کرد: با توجه به استعداد‌های دانش‌آموزان هر ناحیه و منطقه و وجود شرایط مورد نیاز برای آموزش رشته‌های ورزشی مانند والیبال، بسکتبال و هندبال این مدارس در سطح استان و کشور راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: مدیران و مسئولان آموزشی نیز باید با حمایت‌های مالی خود در راستای رشد و توسعه مدارس تخصصی به منظور پرورش ورزش قهرمانی در میان دانش‌آموزان تلاش کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول