اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

مسابقات ورزشی دنا در ماه رمضان بعد از افطار برگزار شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا خواستار برگزاری مسابقات ورزش در این شهرستان پس از مراسم افطار شد.

مسابقات ورزشی دنا در ماه رمضان بعد از افطار برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی قاسم‌زاده صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان ماه انس با قرآن و آشنایی هرچه بیشتر با احکام و خودسازی و خودشناسی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر عنوان کرد: پیامبر(ص) در آخرین جمعه از ماه مبارک شعبان فرمودند: "ای مردم ماه بزرگ خدا به سوی شما می‌آید، ماهی که رحمت است و مغفرت و ساعاتش بهترین ساعات است، خواب شما عبادت است و دعای شما مستجاب است".

قاسم‌زاده افزود: بر مردم و مسئولان فرض است که در این ماه روح عبادت و معنویت را بر شهر و شهرستان حاکم نمایند و سازمان تبلیغات جهت جذب هر چه بیشتر مبلغین و روحانیون همکاری لازم را انجام دهد.

امام جمعه دنا تصریح کرد: برنامه‌های معنوی و قرآن گروهی هر روز در یک روستا جهت آشنایی و انس هر چه بیشتر با قرآن انجام و کلاس‌های تفسیر قرآن و تفسیر نهج‌البلاغه هر روز در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود.  

وی از بازرگانی و مجمع امور صنفی خواست که در این ماه مایحتاج را به صورت قیمت واقعی به دست مردم برسانند چرا که تنظیم بازار در این ماه لازم و ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: کمیته امداد در این ماه توجه بیشتر به نیازمندان و خانواده‌های بدون سرپرست داشته و برای اطعام به ایتام همکاری لازم را داشته باشند.

وی از مسئولان شهر خواست که همراه با مردم در شب‌های قدر جهت هر چه بهتر برگزار کردن این شب‌ها حضور پیدا کنند و ادارات روزانه یک ساعت از وقت خود را به تلاوت قرآن اختصاص دهند.

قاسم‌زاده از اداره ارشاد به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی خواست اقلام فرهنگی و دعاهای ماه مبارک رمضان و قرآن میان مردم توزیع کرده و جهت انس با قرآن، مراسم معنوی شبی با قرآن با حضور قاریان برتر کشوری برگزار گردد.

امام جمعه دنا عنوان کرد: مسابقات ورزشی در این ماه باید بعد از مراسم افطار انجام گیرد و بر اماکن اقامتی و رستوران‌ها نظارت کافی انجام گیرد و برای حفظ حرمت روزه‌داران و ماه رمضان از هر نوع روزه‌خواری جلوگیری شده و در صورت مشاهده برخورد به عمل آید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول