اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصام‌العماد:

گفتند علیه شیعه کتاب بنویس اما حقیقت مرا شیعه کرد

خبرگزاری فارس: یک وهابی گرویده به مذهب شیعه گفت: زمانی که وهابی بودم به من گفتند علیه شیعه و شیخ مفید کتاب بنویس، اما من با عمیق شدن در افکار شیعه و کتاب‌های شیخ مفید به حقیقت آن پی برده و شیعه شدم.

گفتند علیه شیعه کتاب بنویس اما حقیقت مرا شیعه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصام‌العماد وهابی گرویده به مذهب شیعه صبح امروز در طرح ضیافت اندیشه قرآنی در گفت‌وگوی آزاد با موضوع وهابیت در همدان اظهار کرد: من در یمن و در یک خانواده وهابی متولد شدم، 12 سال در مدرسه وهابیون تحصیل کرده و دو سال نیز برای ادامه تحصیل به دانشگاه وهابیون عربستان رفتم، عموی من رهبر وهابیت در یمن و پدرم نخستین مؤسس مدرسه دخترانه وهابیون در یمن است اما من پس از گرویدن به مذهب شیعه به قم آمدم و دکترای کلام اسلامی را اخذ کردم.

وی درباره نحوه شیعه شدن خود گفت: در مسائل اعتقادی تقلید از پدر و مادر و زاده شدن در آن مکتب جایز نیست و انسان باید بر اساس تحقیق و شناخت به باور صحیح در مورد مذهب خود برسد به طوری که من با مطالعات فراوان به این نکته رسیدم که یکی از استراتژی‌های عقیدتی نهادینه شده در جامعه توسط وهابیت دشمنی با مکتب اهل ‌بیت (ع) است.

این وهابی گرویده به مذهب شیعه خاطرنشان کرد: کاش این مسئله به حد دشمنی باقی می‌ماند اما دشمنی وهابیت با حضرت علی (ع) بسیار شدید است به طوری که در ابتدای زندگی من و در دوران وهابی بودن بنده جلسات متعددی در ماه مبارک رمضان به منظور بررسی شخصیت، معایب، اشکالات زندگی حضرت علی (ع) برگزار شده و تمام مشکلات صدر اسلام و قرن اول را به گردن ایشان می‌انداختند.

وی بیان کرد: وهابیت اعتقاد دارد که اگر حضرت علی (ع) در زمان حضرت محمد (ص) کشته می‌شد اسلام به خطر نمی‌افتاد، تا اینکه بنده دو کتاب که توسط عالمی سنی در دفاع از حضرت علی (ع) تألیف شده بود را مطالعه کرده و پس از آن متوجه شدم دشمنی وهابیت با ایشان بی‌دلیل و محبت ما به یزید و خاندانش اشتباه است.

عصام‌العماد ادامه داد: این درک حلقه نخست جدایی من از مذهب وهابیت را ایجاد کرد چرا اعتقاد دارم انسان ابتدا به نتایج وجدانی، سپس به نتایج عقلانی و پس از آن به موضوع مورد نظر اعتقاد پیدا می‌کند، بنابراین در وهابیت معاویه شخصی بسیار پسندیده و حتی صاحب دین و جزو 12 امامان معصوم (ع) دانسته و به او لقب امیرالمؤمنین می‌دهند چرا که معتقدند وی کاتب وحی و صحابی پیامبر (ص) بوده در حالی که بعدها در مطالعات خود متوجه شدم که معاویه اصلاً مسلمان نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سید قطب در ابتدای زندگیش رهبر کمونیستی‌ها و دشمن خداوند در جهان عرب بود و بدترین کتاب‌ها را علیه خداوند نوشت اما وی در سن 45 سالگی مسلمان شد و پس از آن کتاب‌های متعددی در زمینه خداشناسی و حمایت از حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) نوشت به طوری که این شخص و ابن‌عقیل که از بزرگ‌ترین عالمان سنی است در تربیت من نقش بسزایی داشتند.

 

* وهابیت توسط غربی‌ها حمایت و گسترش یافت

این وهابی گرویده به مذهب شیعه افزود: وهابیت توسط غربی‌ها حمایت و گسترش پیدا کرد به طوری که در کتابخانه‌های مکه و مدینه کتاب‌های معاویه، یزید و حتی هند جگرخوار به عنوان افراد بزرگ تاریخ اسلام به چشم می‌خورد و این گونه است که اگر انسان به چیزی حتی خلاف حقیقت اعتقاد داشته باشد همه کاری را برای آن انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: اصول واجبات مذهب وهابیت به مانند سایر مسلمانان است با این تفاوت که وهابیون به جای محبت اهل بیت (ع) بنی‌امیه و آل عباس را قبول دارند ولی سخت در اشتباهند چرا که طبق فرمایش حضرت علی (ع) "اینها به دنبال حقیقت رفته‌ اما آن را گم کرده‌اند."

عصام‌العماد با بیان اینکه انسان‌های لاابالی هرگز در مکتب خود هدایت نمی‌شوند، ادامه داد: با انجام تحقیق و بررسی، اکثر وهابیون و سنی‌ها در قم شیعه شدند چون به اشتباه خود پی ‌برده‌اند.

وی اظهار داشت: مذهب وهابیت از زمان حضرت علی (ع) با نام ناصبی‌گری وجود داشته و وهابیون در دانشگاه‌های خود مقاله‌های بسیاری را در مدح معاویه و یزید ارائه می‌کنند و مذاهب شیعه را از دادگاه‌ها و دانشگاه‌های خود اخراج می‌کنند.

این وهابی گرویده به مذهب شیعه اذعان کرد: پس از شیعه شدن به منظور جلوگیری از بروز فتنه‌ای بزرگ در خانواده از آنها جدا شدم اما تلاش کردم تا از طریق فضای مجازی با خانواده‌ام گفت‌وگو کرده و برایشان کتاب و CD ارسال کنم که در این راستا تعدادی از اعضای خانواده‌ام شیعه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان وهابیتم به من گفته شد تا علیه شیخ مفید کتابی نوشته و با این کار مذهب شیعه را نابود کنیم، من برای این منظور شروع به مطالعه کتاب‌های ایشان کردم و با خواندن هر کتاب به قدری اشتیاق در من شکل گرفت که تمام کتاب‌ها را مطالعه و استدلال‌ها را قرآنی یافتم و نه تنها علیه ایشان کتابی ننوشتم بلکه متوجه شدم که وهابیون در دیدگاه‌های خود اشتباه می‌کنند و این مقدمات شیعه بودن من را فراهم کرد.

* بزرگ‌ترین اشتباه وهابیت تفسیر اشتباه لغات است

عصام‌العماد بزرگ‌ترین اشتباه وهابیت را تفسیر اشتباه لغات عنوان کرد و گفت: با تفسیر اشتباه می‌توان قرآن را 180 درجه تغییر داد و مشکل محمد عبدالوهاب این بود که قرآن را بر اساس لغت‌نامه اعراب و نه بر اساس لغت‌نامه قرآنی تفسیر کرد و همان اشتباهی را کرد که خوارج با تفسیر اشتباه خود از قرآن کردند.

وی ادامه داد: اعتقاد وهابیت به شرک بودن توسل به بقاع متبرکه و حرم اهل بیت (ع) اشتباه در تفسیر کلمات وهابیت است چرا که دشمنان درصدد بودند تا برای شیعه مشکلاتی را فراهم کنند و در این زمینه وهابیون به گمراهی کشیده شده و در کتاب‌های خود به جای خداشناسی به قبرشناسی رسیدند تا جایی که قبل از شیعه شدنم اینقدر در مورد این مسائل با سایرین صحبت می‌کردیم که من زمانی متوجه شدم به سمت مشکلات روانی حرکت کرده و اعتقادات اسلامی ما در حال گرایش به قبور است.

وی تصریح کرد: در وهابیت به قرآن توجه شده اما به عمق و مفاهیم آن توجهی نمی‌شود و تمام مفسران به جز عبدالوهاب گمراه تلقی می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا و عربستانی که خود به سمت لائیکی حرکت می‌کرد از قیام امام خمینی (ره) ترسیدند و مکتب وهابیت را علیه ایران گسترش دادند به طوری که قبل از انقلاب کتاب‌های اندکی در مورد وهابیت وجود داشت اما بعد از انقلاب میلیون‌ها کتاب، سایت و ماهواره را برای تبلیغ وهابیت ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بن‌لادن را روی کار آوردند تا به واسطه وی توجه مردم جهان را از انقلاب ایران و امام خمینی (ره) به این فرد جذب کنند و این ادامه همان خدعه معاویه بود که مسلمانان را مقابل یکدیگر قرار داد و توجه‌ جامعه را به سمت آنها جلب کرد و این‌ها همه بازی‌های سیاسی دشمنان است.

عصام‌العماد بیان کرد: صفات و ویژگی‌های 12 امامان معصوم (ع) در کتب یهودیان و نصرانیان به خوبی عنوان شده و آنها به ظهور امام دوازدهم (ع) به عنوان منجی عالم بشریت اعتقاد دارند و دلیل گرایش من به مذهب شیعه این است که شیعه از عمق اسلام برآمده است.

 

* ادیان به ارث نمی‌رسند بلکه باید با مطالعه به دین رسید

وی گفت: ادیان به ارث نمی‌رسند بلکه هر فردی باید با فهم و مطالعات خود دین خود را انتخاب کنند و امروز خرسندیم که با بیداری اسلامی و براندازی حسنی‌مبارک و عبدالله صالح روند بازی وهابیت کندتر شد و با ایجاد بینش سیاسی در مردم امروزه کتب شیعه و صحیفه سجادیه در عربستان چاپ شده و این خود یک تحول بزرگ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول