اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت:

تنها راه مقابله با گسترش وهابیت تمسک به اهل‌بیت است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت گفت: تمسک به اهل‌بیت(ع) و نشر فرهنگ آنان تنها راه مقابله با گسترش وهابیت است.

تنها راه مقابله با گسترش وهابیت تمسک به اهل‌بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌قزوینی ظهر امروز در سلسله نشست‌های امام‌شناسی در سالن همایش‌های موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امروز با رویکرد القای شبهات و گسترش فرهنگ تهاجمی استکبار مواجهه شویم باید تمسک به اهل‌بیت(ع) داشته و در فضای مجازی و رسانه‌ای فرهنگ اهل‌بیت را نشر دهیم، در غیر این صورت با ابتذال ضد دینی و ضد ارزشی رو به ‌رو می‌شویم.

حسینی‌قزوینی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام نازل شد تا بشر را از انحطاط فکری نجات بخشد، متذکر شد: با این وجود امروز قدرت‌های استکباری مسلمانان را آلت دست خود کرده‌اند و بازیچه یهود و مسیحیت قرار گرفته‌اند که آثار تلخ همان انحراف روزهای پس از رحلت نبی‌ اکرم(ص) و فاصله گرفتن از امامت است.

وی با اشاره به تبلیغات و شبهات وهابیت اظهار کرد: امروز وهابیت در عرصه سایبری نزدیک به 50 هزار سایت در اختیار گرفته و تحقیقات میدانی دانشگاه علم و صنعت حاکی از آن است که از 800 شبکه ماهواره‌ای که در خاورمیانه فعال هستند، 300 شبکه در اختیار وهابیت می‌باشند که شبانه‌روز علیه شیعه فعالیت می‌کنند.

مدیر شبکه ولایت با بیان اینکه امروز نتیجه شکست و پیروزی در گرو رسانه‌های سایبری رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: وهابیت برای مقابله با فرهنگ شیعه چند ماهواره فارسی زبان به‌ وجود آوردند و صهیونیزم غاصب با ترفندی با تولید این برنامه‌ها به زبان فارسی در مدت کم‌تر از 3 ماه توانست خانواده‌های ایرانی، افغانی و تاجیکی را جذب کند تا جایی که مدیر فارسی وان در سالروز این شبکه اعلام کرد ما در منطقه ایران، افغانستان و پاکستان 120 میلیون مخاطب داریم.

استاد حوزه علمیه قم به راهکارهای مقابله با این هجمه فرهنگی اشاره کرد و متذکر شد: جواب این مقابله را نمی‌توان تنها با ارائه مقاله، ایراد سخنرانی یا چاپ و نشر کتاب داد، بلکه باید فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در عرصه بین‌الملل نشر دهیم.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ما باید خود را نسبت به شبهات وارد شده به جامعه مسلح و مجهز کنیم و در هر شبهه عالمانه کار کنیم و معارف اهل‌بیت(ع) را در قالب‌های زیبا به طوری که در مخاطب علاقه‌مندی ایجاد کند، ارائه دهیم.

مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت به این راهکارهای عالمانه اشاره کرد و افزود: در مرحله اول باید تلاش کنیم موضع‌گیری خصمانه در مخاطب ایجاد نکنیم و با احترام به عقاید و مقدسات وی توجه مخاطب را به خود جلب کنیم تا مخاطب نسبت به آن موضع‌گیری خصمانه نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از عدم حضور روحانیان در کشورهای اروپایی عنوان کرد: در 27 کشور اروپایی، 27 روحانی نداریم که به شبهات پاسخ‌گو باشند و این درد است که وهابیت با بودجه‌های کلان مساجد خود را گسترش می‌دهند و علیه شیعه به تبلیغ می‌پردازند اما در این کشورها روحانی پاسخ‌گو نداریم.

وی با تاکید بر اینکه تمسک به اهل‌بیت(ع) جامعه را برای همیشه در برابر گمراهی بیمه می‌کند، خاطرنشان کرد: تنها راه بیمه شدن جامعه از گمراهی و گرفتاری تمسک به اهل‌بیت(ع) است که بشر را از انحطاط فکری و عقلی نجات می‌بخشد.

مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت با بیان اینکه امروز باید با هجمه‌ای مناسب از لحاظ کمی و کیفی با این فرهنگ وهابیت به ‌طور جدی به مقابله بپردازیم، تاکید کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امروز شکست و پیروزی در میدان‌های نبرد معین نمی‌شود، چرا که انسان از کشتار هیروشیما جرأت استفاده از سلاح را نکرد چون دید این امر نه تنها موفقیت و پیروزی نیست بلکه شکست واقعی است، هر چند بشر امروز به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی مجهز است اما این روش به صلاح نیست.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول