اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

وهابیت به دنبال محو آثار اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه امام صادق(ع) گفت: هدف وهابیت محو آثار اسلام و جایگزین کردن اسلام افسانه‌ای به جای اسلام واقعی است.

وهابیت به دنبال محو آثار اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار با چند تن از علما و مردم یمن با اشاره به توصیه قرآن کریم به وحدت اظهار داشت: اینکه در قرآن مسلمانان به چنگ زدن به ریسمان الهی توصیه می‌شوند، مسئله‌ای قابل تأمل است.

وی افزود: خداوند می‌توانست در این آیه مسلمانان را به وحدت حول اسلام یا پیامبر(ص) دعوت کند اما از اصطلاح «چنگ زدن به ریسمان الهی» استفاده کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه ابراز داشت: از این آیه می‌توان به این نکته رسید که امت متفرق همانند انسانی است که در چاه افتاده باشد و همانطور که انسانی که در ته چاه است به ریسمان نیاز دارد تا خود را بیرون بکشد، امتی که وحدت را از دست داده‌ نیز باید به ریسمان الهی چنگ بزنند تا بتوانند خود را از ورطه تفرقه نجات دهند.

وی اضافه کرد: امت اسلامی باید همانند یک دست واحد در مسیر اتحاد گام بردارد و با اتکا به نیروی اسلام مشکلات را از میان بردارد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه تمام امت اسلامی قبله، کتاب آسمانی و پیامبر(ص) واحدی دارند عنوان داشت: اگر این امت بخواهد در برابر مشکلات بایستد و خود را از دام توطئه‌ها نجات دهد، راهی جز وحدت نخواهد داشت.

وی افزود: یکی از عوامل تفرقه جامعه اسلامی در این زمان وجود ایادی استکبار در میان صفوف امت بزرگ اسلامی است.

رئیس موسسه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: امروز وهابیت به دنبال محو آثار اسلام از جوامع اسلامی است و با تسلطی که بر حرم پیامبر(ص) و خانه خدا پیدا کرده این هدف را به طور جدی پیگیری می‌کند.

وی گفت: دین مسیحیت در حال حاضر در دنیای غرب رواج دارد اما مسیحیت امروز هیچ نشانی از حضرت عیسی(ع) و آموزه‌های او ندارد و این پیامبر را مانند یک اسطوره تاریخی معرفی می‌کند.

آیت‌الله سبحانی ابراز داشت: مسیحیان امروز نه مزاری از عیسی یا مادرش می‌شناسند و نه کتاب متقنی از سخنان او در دست دارند و این همان کاری است که وهابیت در نظر دارد با اسلام انجام دهد.

وی با اشاره به شکل‌گیری حرکت‌های انقلابی در یمن ادامه داد: دشمنان به دنبال مصادره کردن انقلاب یمن هستند و می‌خواهند این انقلاب اسلامی را به یک انقلاب بر اساس تفکرات و مدل‌های غربی تبدیل کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه اذعان داشت: دشمنی برخی از کشورهای عربی منطقه با ایران اسلامی نیز به دلیل ترس از الگو گرفتن مسلمانان از انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: مردم یمن باید با تمام توان در راه حفظ انقلاب خود بکوشند و تلاش کنند به وسیله این انقلاب تمام هم‌وطنان خود را زیر چتر اسلام با هم متحد کنند.

در ابتدای این دیدار مفتی یمنی در سخنانی با اشاره به مشکلات مردم یمن و تفرقه میان قومیت‌ها و فرقه‌های مختلف در این کشور، توطئه‌های استکبار و کشورهای عربی دنباله‌رو آنان در یمن را دلیل اصلی عدم شکل‌گیری اتحاد در این کشور دانست.

وی ادامه داد: دشمنی استکبار و کشورهایی مانند عربستان با انقلاب اسلامی ایران به دلیل تاثیرات گسترده‌ای است که این انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جهان اسلام گذاشته است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول