اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

اهل سنت وهابیت را دشمن می‌دانند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: اهل تسنن به دلیل اینکه وهابیت از نام آنان سوء استفاده می‌کنند نسبت به آنها و اقداماتشان حساس‌تر هستند و وهابیت را دشمن اصلی خود می‌دانند.

اهل سنت وهابیت را دشمن می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی شنبه شب در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: وهابیتی که امروز در عربستان شکل گرفته، ثمره تلاش انگلیسی‌هاست که توانستند با دادن وعده به خاندان آل سعود این گروه را به وجود آورند.

وی تصریح کرد: غرب و ایدئولوژی آن برای حکومت بر دنیا سعی بر این داشتند تا تمدن اسلامی را به دست گروهی به نام وهابی از بین ببرند و برای این کار تلاش‌های زیادی کرده‌اند که امروز برخی از نمادهای آن مشخص شده است.

عارفی بیان داشت: وهابیت تنها دشمن ما نیست، بلکه دشمن اهل تسنن نیز هست و اهل تسنن به دلیل اینکه وهابیت از نام آنان سوء استفاده می‌کنند، نسبت به آنها و اقداماتشان از اهل تشیع حساس‌تر هستند و وهابیت را دشمن اصلی خود می‌دانند.

وی اذعان داشت: انگلیسی‌ها درصدد این بودند از طریق وهابیت آثار و بناهای تاریخی تمدن عظیم اسلامی را از بین ببرند و بتوانند بعد از یک مدت تمدن اسلامی را رمان و افسانه بخوانند.

عارفی افزود: وهابیت نیز بسیاری از آثار تمدن اسلامی و قبر بسیاری از اصحاب پیامبر و شهدای اسلام را از بین بردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در ارتباط با آثار اهل تسنن گفت: برای فهمیدن تاریخ باید از کتاب‌های معتبر تاریخی استفاده کرد.

عارفی اذعان داشت: در بسیاری از کتاب‌های اهل سنت مانند کتب طبری، بسیاری از وقایع ذکر شده و حادثه آتش زدن خانه حضرت زهرا(س) بیان شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول