اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

وهابیت خطری برای کل اسلام است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: وهابیت از عربستان سعودی سرچشمه می‌گیرد و آنها با ساخت مدارس و هزینه‌های گزاف به دنبال درهم کوبیدن تشیع هستند.

وهابیت خطری برای کل اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به مسائل و چالش‌های پیش روی جهان اسلام اظهار داشت: وهابیت از عربستان سعودی سرچشمه می‌گیرد و با خرج پول، نیروی نظامی و مدارس و مراکز، کتب و... در عرصه اجتماعی و زندگانی مردم وارد شده و برای درهم کوبیدن تشیع فعالیت زیادی دارند.

وی با اشاره به دخالت نیروهای سعودی در بحرین گفت: مردم بحرین شیعه هستند و لشکرکشی عربستان سعودی به آنجا از همین وهابیت سرچشمه می‌گیرد.

این مرجع تقلید وهابیت را فرقه منحرف بسیار خطرناکی دانست که خون، جان و مال شیعیان را نه تنها حلال می‌داند بلکه از بین بردن آن را نیز لازم می‌شمرد.

وی ادامه داد: عربستان سعودی به یمن هم لشکر فرستاد و در پاکستان هم به تحرکاتی دست زده است که همه آنها حکایت از تلاش و فعالیت وهابیت در آنجا دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر هوشیاری و بیداری مسلمانان گفت: وهابیت خطری برای کل اسلام است به این دلیل که چهره اسلام را خشن معرفی می‌کنند.

وی ابراز داشت: باید بیدار بود و چهره وهابیت را معرفی کرد و هرجا علیه شیعیان حرکتی صورت می‌گیرد باید پشتیبان اسلام ناب و مسلمانان بود و از آنان حمایت کرد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول