اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار ‌عظیمی‌جاهد:

توطئه‌های بی‌شمار وهابیت دوباره ‌‌نقش بر‌آب شد / بلوچستان امروز پیش‌قراول ولایت است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان با اشاره به مشارکت 80 درصدی مردم این استان در انتخابات مجلس نهم گفت: امروز بلوچستان ما پیش‌قراول ولایت است.

توطئه‌های بی‌شمار وهابیت دوباره ‌‌نقش بر‌آب شد / بلوچستان امروز پیش‌قراول ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سردار علیرضا عظیمی جاهد پنج‌شنبه‌شب در یادواره 42 شهید مهاجر کاشان و آران و بیدگل به سیستان و بلوچستان در سالن شهدای سپاه کاشان اظهار داشت: مادران و پدران شهدا به خون به ناحق ریخته عزیزان خود افتخار کنید که امروز بلوچستان ما پیش‌قراول ولایت است چنانکه در تاسوعا و عاشورا دیدیم که مردم بلوچستان برای امام حسین عزاداری می‌کردند و اعتقاد داشتند محرم ماه یا حسین(ع) است.

وی افزود: وهابیت این تصور غلط را رایج کرده بود که بلوچ‌ها اهل سوگواری برای امام حسین(ع)، عزاداری و توسل نیستند در حالی که امروز مردم سیستان و بلوچستان گروه گروه به مشهد و کربلا می‌روند.

فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان یادآور شد: سیستان و بلوچستان با تقدیم شهدا دوران سختی را پشت سر گذاشته تا امروز به واسطه امنیتی که ایجاد شده، مردم سیستان و بلوچستان فوج فوج به مشهد و کربلا مشرف می‌شوند.

وی افزود: توطئه‌های بی‌شمار وهابیت برای شرک خواندن زیارت نقش بر آب شد و امروز مردم سیستان و بلوچستان با تمام اشتیاق خواهان مشرف شدن به کربلای معلی هستند تا وفاداری خودشان را به اهل‌بیت(ع) نشان بدهند.

جاهد با اشاره به اینکه تصور ما از مردم سیستان و بلوچستان به عنوان، مواد مخدر، شرارت و عبدالمالک ریگی تصور غلطی است، مردم سیستان و بلوچستان دین‌دار، وفادار به نظام و دوستدار اهل‌بیت (ع) هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در گذشته مسافرت از یک نقطه به نقطه دیگر به دلیل کمین و ضدکمین اشرار و ضدانقلاب چندین ساعت زمان می‌برد عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدا، راه‌آهن از تهران به زاهدان و از چابهار به ایرانشهر، زاهدان و مشهد می‌رسد و مردم از این خدمات نظام استقبال می‌کنند.

جاهد اضافه کرد: به برکت خون شهدا و زحمت رزمندگان، امروز در سیستان و بلوچستان جاده‌های پهناور، راه‌آهن، جاده‌های مرزی در دل ارتفاعات اوغولان و بهترین جاده‌های ترانزیتی در تنگه سرحه احداث شده است.

وی افزود: به عظمت خون شهدا و سردار شوشتری امروز سه تیپ مردمی، صالحین ایرانشهر بلوچستان بزرگ، تیپ حضرت علی اکبر(ع) سیستان و یگان حیدر کرار که از مردم سیستان و بلوچستان تشکیل شده است به همراه 4 هزار دسته‌ رزمی، امنیت استان سیستان و بلوچستان را تأمین می‌کنند.

فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره اینکه 80 درصد مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند تصریح کرد: تمامی نامزدهای انتخاباتی این استان در مرحله اول به مجلس رفتند و هر یک از نمایندگانی که مورد نظر ما و وفادار خون شهدا بودند انتخاب شدند.

وی افزود: استکبار جهانی، عربستان و سایر حکومت‌های وابسته منطقه منتظر بودند تا جو انتخابات در سیستان و بلوچستان متشنج شود اما به لطف خدا بهترین انتخابات برگزار و بهترین نمایندگان انتخاب شدند.

جاهد خاطر نشان کرد: ما در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حتی یک حادثه کوچک نیز در سیستان و بلوچستان نداشتیم همانند دهه فجر امسال که همزمان با هفته وحدت بود با تلاش رزمندگان سلحشور عشایرمان امنیت تأمین شد و بدون کوچکترین حادثه این دو عرصه حضور ملت با آرامش کامل برگزار شد.

دبیر یادواره 42 شهید مهاجر کاشان و آران و بیدگل به سیستان و بلوچستان نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: دشمن از ابتدای انقلاب تا‌کنون برای مقابله با نظام  دست به توطئه در آذربایجان، کردستان، ترکمن‌صحرا، سیستان و بلوچستان و سایر مناطق زده و در این مناطق با ایجاد شرارت به دنبال اهداف خود بوده است اما جوانان و مردانی که دست از دنیا شسته بودند در راه خدا حرکت کردند و در سیستان و بلوچستان و دیگر جاه‌های کشور برای دفاع از اسلام و نظام به شهادت رسیدند.

سردار جواد ملکی متذکر شد: سیستان و بلوچستان سرزمین مردان مسلمان و زنان با ایمانی است که دشمن قصد داشت آنان را از میهن اسلامی جدا کند و این جوانان از زن و خانواده خود گذشتند و برای مقابله با دشمن قدم در این راه گذاشتند و به شهادت رسیدند و امروز به برکت خون شهدا امنیت در سیستان و بلوچستان برقرار است. 

انتهای پیام/ش10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول