اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله صافی گلپایگانی:

وهابیت بدترین خیانت را به اسلام کرده است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید قم با تاکید بر حفظ آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) گفت: وهابیت با بدنام کردن مسلمانان بدترین خیانت را به اسلام کرده است.

وهابیت بدترین خیانت را به اسلام کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: در حوزه تبلیغ دینی با توجه به نوع مطالب و مخاطبان، روش‌های بسیاری برای بیان احکام و آموزه‌های دینی وجود دارد.

وی بر ضرورت آگاهی داشتن مبلغان از روش‌های تبلیغی و چگونگی ارتباط با مردم و نیز تسلط بر علوم و معارف اسلامی تاکید کرد و گفت: در امر تبلیغ هم خوب حرف زدن مهم است و هم حرف‌های خوب زدن و مبلغان باید برای توفیق در این وظیفه خطیر و حساس این دو را توامان داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر حرف و سخنی را در هر مجلسی نباید ارائه کرد و باید از جهات مختلف حوزه تبلیغ دینی را مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: حفظ آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) برای مبلغان یک ضرورت و یک اصل و اساس در امر تبلیغ است.

وی همچنین تصریح کرد: مبلغان و منبری‌هایی که کاملا بر آیات و روایات و دعاهایی که از سوی ائمه اطهار(ع) بیان شده است، تسلط داشته باشند به خوبی می‌توانند مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را تفسیر و تشریح کرده و از این گنجینه‌های ارزشمند در ارائه آموزه‌ها و احکام دینی بهره‌مند شوند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: استفاده به موقع و به‌جا از آیات و روایات و بیان سیره و تاریخ ائمه اطهار(ع) و داستان‌های دینی در امر تبلیغ، بسیار برای مردم به ویژه جوانان جذاب خواهد بود و در گرایش و رغبت مردم به سمت معنویت بسیار مهم و موثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جهانیان تشنه دریافت معارف ناب اسلامی هستند، اظهار داشت: در جهان امروز افکار و عقاید بسیاری با استفاده از وسایل ارتباطی نوین منتشر شده است و مبلغان باید بسیاری از این فرقه‌ها و نحله‌های فکری را شناخته و برای مقابله با آنها آگاه و مجهز باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مبلغان شیعی با توجه به آیات و روایات و کتب ارزشمند علمای گذشته از نظر منابع و محتوای تبلیغی هیچ کمبودی نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: روحانیت و مرجعیت شیعه در طول تاریخ و در زیر سخت‌ترین فشارهای حاکمان جور به ویژه در دوره پهلوی، هیچگاه از بیان آموزه‌ها و معارف اسلامی کوتاهی نکرده و در مسیر تبلیغ دین همواره استقامت ورزیده‌اند و این بزرگ‌ترین افتخار برای حوزه‌های علمیه است.

آیت الله صافی گلپایگانی مسئله تبلیغ را اساس اسلام و حوزه‌های علمیه عنوان و بر ضرورت توجه به امر تبلیغ به ویژه در سطح بین المللی تاکید کرد و گفت: بدترین خیانت وهابیت به اسلام، بدنام کردن اسلام و مسلمین در میان مردم جهان بود و آنها با عملیات‌های انتحاری خود، مسلمانان را تروریست معرفی کردند.

وی با اشاره به برگزاری همایش نوآوری‌های تبلیغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی، این اقدام را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: کمترین آثار و برکات این همایش این خواهد بود که مبلغان و روحانیون بدانند که نمی توان بدون هدف بر بالای منبر رفته و به امر تبلیغ پرداخت.

این مرجع تقلید همچنین ایجاد هماهنگی و آشنایی مبلغان با فضای تبلیغی را از دیگر آثار برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: اگر منبری‌ها و مبلغان با هماهنگی بر روی یک معضل اجتماعی و فرهنگی تمرکز داشته باشند، این معضل از جامعه برچیده خواهد شد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول