اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه خبر داد:

برداشت 11 هزار تن شلتوک برنج در شهرستان میانه/ تولید برنج سالم و بدون استفاده از کودهای شیمیایی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه از برداشت بیش از 11هزار تن شلتوک برنج در این شهرستان خبر داد و گفت: تولید برنج سالم و بدون استفاده از کودهای شیمیایی از مزایای تولید برنج در این شهرستان است.

برداشت 11 هزار تن شلتوک برنج در شهرستان میانه/ تولید برنج سالم  و بدون استفاده از کودهای شیمیایی
به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، نادر زارع تالی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یک هزار و 600 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافته است، اظهار داشت: احتمال می‌رود 6 تا 7 تن شلتوک در هر هکتار برداشت شود.
وی با اشاره به خشکسالی و کاهش منابع آبی این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود محصول امسال نسبت به سال قبل یک هزار تن کاهش یابد.
زارع‌تالی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی، نظارت‌های انجام یافته در زمان کاشت اعم از آبیاری، مبارزه با آفت‌ها و علف‌های هرز و استفاده از رسوبات رودخانه‌ای به جای کودهای شیمیایی از عمده دلایل سالم بودن و بهداشتی بودن برنج میانه به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه محصول برنج این شهرستان جزو سالم‌ترین و خوش عطرترین برنج تولید شده در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: برنج کشت شده در شالیزارهای این شهرستان، از نوع کاظمی، هاشمی، حسن‌سرا، دم‌سیاه و ارقام محلی است.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان میانه با بیان اینکه 75 درصد از اراضی شالی این شهرستان به روش کشت مستقیم و 15 تا 25 درصد به صورت نشاکاری زیر کشت قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به عملکرد بالای روش نشاکاری این روش برای کشت آتی با نظارت کارشناسان فنی، از گسترش قابل توجهی برخوردار خواهد بود.
شهرستان میانه با توجه به وسعت اراضی زیرکشت برنج، مهمترین شهرستان استان آذربایجان شرقی در تولید این محصول به شمار می‌آید.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول