اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر خبر داد:

افزیش 15 درصدی برداشت مکانیزه برنج رضوانشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر از افزایش 15 درصدی برداشت مکانیزه برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

افزیش 15 درصدی برداشت مکانیزه برنج رضوانشهر
به  گزارش خبرگزاری فارس از رضوانشهر، جلال ملاجعفری پیش از ظهر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای این شهرستان اظهار داشت: امسال برداشت مکانیزه برنج در 3 هزار و 330 هکتار اراضی رضوانشهر انجام شده است.
وی ادامه داد: در این برداشت از 13 دستگاه کمباین مخصوص برداشت برنج، 70 دستگاه دروگر خودکششی و 20 دستگاه هد دروگر استفاده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر با بیان اینکه از 50 دستگاه تیلر برای عملیات جمع‌آوری و بسته‌بندی کاه‌های برنج استفاده شده است، اذعان داشت: برداشت مکانیزه از سطح مذکور نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
وی از خرید کاه و کلش پس از برداشت برنج از کشاورزان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا هماهنگی‌های لازم برای خرید کاه و کلش مازاد نیاز زارعان با تعاونی دامداران استان و شهرستان به عمل آمده است.
ملاجعفری مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برنج را یکی از اقدام‌های مهم جهاد کشاورزی رضوانشهر در فصل زراعت عنوان کرد.
وی گفت: بر اساس فعالیت‌های انجام شده، مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برنج با استفاده از زنبور تریکوگراما در سطحی معادل یک‌هزار و 117 هکتار در سطح شالیزارهای شهرستان رهاسازی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این رهاسازی در دو مرحله و چهار نوبت صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 6.3 درصد رشد داشته است.
وی تعداد بهره‌برداران زیرپوش این طرح را 750 نفر ذکر کرد و افزود: مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برنج با استفاده از زنبور تریکوگراما در 47 روستای رضوانشهر توزیع شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول