اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه خبر داد:

برداشت 85 درصد برنج در آستانه‌اشرفیه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه از برداشت 85 درصدی برنج از مزارع این شهرستان خبر داد.

برداشت 85 درصد برنج در آستانه‌اشرفیه
رحمت‌الله میرزازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه مقدار مساحت سطح زیر کشت برنج در این شهرستان را 23 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون 85 درصد آن برداشت شده است.
وی با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه تولید کننده 10 درصد برنج استان است، افزود: امسال میزان محصول برنج تولیدی در سطح شهرستان بهتر از سال‌های گذشته بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه امسال 20 درصد از مزارع برنج شهرستان به صورت مکانیزه برداشت میشود افزود: برداشت مکانیزه برنج در کاهش هزینه‌های تولید موثر است و جهاد کشاورزی برای خرید ماشین‌آلات و ارتقای سطح مکانیزاسیون به کشاورزان تسهیلات میدهد.
این مسئول به اجرای طرح تسطیح اراضی در این شهرستان اشاره کرد و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 207 هکتار از اراضی کشاورزی آستانه‌اشرفیه تسطیح شده است.
میرزازاده بیان داشت: دستیابی به ارقام پر محصول، زودرس و دارای کیفیت پخت مناسب، افزایش تولید در واحد سطح و توسعه کشت ارقام پرمحصول برنج از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های اجرایی جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه است.
وی همکاری و تعامل خوب شوراها و دهیاریها با جهاد کشاورزی این شهرستان را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این تعامل خوب منجر به تسریع در انتقال یافته‌های تحقیقاتی و توصیه‌های کارشناسان به کشاورزان شده و در افزایش کمی و کیفی تولیدات موثر بوده است.
به گفته این مسئول، از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 700 تن کود زراعی بین کشاورزان آستانه‌اشرفیه توزیع شده است.
مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به کشت ارقام لاین امیدبخش برنج در 25 هکتار از اراضی آستانه‌اشرفیه متذکر شد: در سال زراعی جاری تعداد 87 برنجکار پیشرو در 42 روستای این شهرستان در 93 قطعه از اراضی اقدام به کشت مقدار یک ‌هزار و چهار کیلوگرم بذر لاین امیدبخش برنج کردند.
وی درباره سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت محصول برنج اذعان داشت: سوزاندن بقایای مزارع برنج کاری نادرست است و مواد آلی و حاصلخیزی خاک را از بین میبرد و محیط‌ زیست را نیز آلوده میکند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول