اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نور خبر داد:

آغاز برداشت رتون برنج در شالیزارهای نور

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نور از آغاز برداشت رتون( کشت دوباره برنج پس از برداشت نخست) از 170 هکتار اراضی شالیزاری نور خبر داد.

آغاز برداشت رتون برنج در شالیزارهای نور
حسین خاکپور مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نور بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار حدود یک تن شلتوک برداشت شود؛ برای هر هکتار از این اراضی50 کیلوگرم کود اوره تحویل کشاورزان شد.
مدیر جهاد کشاورزی نور همچنین از کشت دوم شبدر برسین در سطح 400 هکتار از اراضی  منطقه خبر داد.
خاکپور مقدم با اشاره به سطح زیر کشت 11 هزار و 150 هکتاری اراضی منطقه در سال جاری اظهار داشت: 8هزار و 649 هکتار از این اراضی زیر کشت ارقام محلی و 2 هزار و 501 هکتار نیز زیر کشت ارقام پر محصول رفته بود.
وی میزان عملکرد ارقام محلی را در هر هکتار 4 هزار و 515 کیلو گرم و ارقام پرمحصول را 9 هزار و 247 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در مجموع در هر هکتار 5هزار و 577 کیلوگرم عملکرد بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی نور میزان تولید شلتوک در فصل زراعی گذشته را بیش از 62 هزار تن اعلام کرد و تصریح کرد: از این مقدار بیش از 39 هزار تن ارقام محلی و بیش از 23 هزار تن نیز ارقام پرمحصول بود.
خاکپور ارقام کشت شده را طارم هاشمی در سطح 3 هزار و 590 هکتار، طارم محلی 2 هزار و 741 هکتار، طارم دیلمانی یک‌هزار و 80 هکتار، سنگ طارم 700 هکتار، بی‌نام38 هکتار ، شیرودی 2 هزار و 49 هکتار، فجر215 هکتار، خزر113 هکتار، ندا87 هکتار، نعمت37 هکتار و سایر ارقام محلی 500 هکتار ذکر کرد.  
انتهای پیام/خ30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول