اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

آغاز برداشت برنج از شالیزارهای قیروکارزین

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: برداشت برنج از 250 هکتار سطح زیر کشت این محصول در قیروکارزین آغاز شده و تا نیمه آذرماه جاری ادامه می‌یابد.

آغاز برداشت برنج از شالیزارهای قیروکارزین
محمد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: قیروکارزین از نظر تنوع کشت یکی از شهرستان‌های مستعد استان فارس به شمار می‌رود، که انواع تولیدات زراعی در سال خود گویای این واقعیت است.
وی با اشاره به آغاز برداشت برنج از شالیزارهای قیروکارزین اضافه کرد: برنج یکی از کشت‌هایی است که نیازمند منابع غنی آب برای توسعه بوده که به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آب سطحی کاهش تولید آن را در این شهرستان شاهد بوده‌ایم.
حیدری با مقایسه سطح زیر کشت سال جاری و سال گذشته این محصول ادامه داد: در سال گذشته 270 هکتار از اراضی قیروکارزین به کاشت برنج اختصاص یافته بود که با کاهش 20 هکتاری به 250 هکتار در سال جاری رسید.
کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین بیان کرد: برداشت برنج در این شهرستان هر سال از نیمه آبان‌ماه شروع شده و تا یک ماه ادامه می‌یابد و پیش‌بینی شده است که سال جاری بالغ بر یک‌هزار تن شلتوک از شالیزارهای قیروکارزین برداشت شود.
وی با اشاره به مناطق زیر کشت برنج ابراز داشت: قدم، منال، سرچشمه و زیرجون از جمله مهم‌ترین مناطق تولید برنج در قیروکارزین بوده که عمده برنج تولیدی این شهرستان از نوع چمپای محلی است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول