اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

57 نوع محصول کشاورزی در طبس کشت می‌شود؛

برداشت برنج در شهرستان کویری طبس + عکس

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی طبس گفت: یکی از ویژگی‌های طبس، قابلیت کشت محصولات کشاورزی سردسیری و گرمسیری است، به طوری که امسال 60 تن برنج از مزارع این شهرستان کویری برداشت می‌شود.

برداشت برنج در شهرستان کویری طبس + عکس
محمود اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در طبس، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه شهرستان طبس در مجموع دارای آب و هوای گرم و خشک است ولی اگر تفحصی در سطح این شهرستان صورت گیرد می‌توان از انواع مختلف محصول اثری در آن یافت.
وی ادامه داد: شهرستان طبس به دلیل وسعت و پراکندگی، دارای تنوع اقلیم است که در اثر وجود این تنوع، 57 نوع محصول زراعی و باغی گرمسیری، نیمه‌گرمسیری و سردسیری، از جمله محصولات پرآب‌خواه مانند برنج هم در این شهرستان کویری به عمل می‌آید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با بیان اینکه هم‌اکنون کار برداشت برنج در شهرستان طبس آغاز شده است، افزود: سطح زیرکشت محصول برنج در شهرستان طبس 15 هکتار و متوسط عملکرد آن شش تن شلتوک در هکتار است که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود از سطح زیرکشت این محصول در شهرستان طبس 90 تن شلتوک و 60 تن برنج برداشت شود که این میزان در مقایسه با محصول برداشت شده در سال گذشته از حدود 60 درصد افزایش برخوردار است.
وی به بیان علل افزایش تولید محصول برنج در شهرستان طبس پرداخت و خاطرنشان کرد: افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، تأمین آب کافی درپی احداث بند سنگی - ملاتی در بالادست روستای ازمیغان، و احداث کانال‌های انتقال آب کشاورزی در پایین‌دست این بند از مهمترین دلایل افزایش تولید محصول برنج است.
اسدی یادآور شد: برنج در شهرستان طبس تنها در روستاهای ازمیغان و ماودر کشت می‌شود که البته در روستای ازمیغان 30 خانوار به کشت این محصول اشتغال دارند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول