اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان جهاد کشاورزی فارس صورت می‌گیرد؛

اعزام کمباین‌های برداشت برنج به استان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فناوری مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس از جمله استان‌های پرظرفیت در زمینه برخورداری از ماشین‌آلات جدید و کمباین‌های ویژه برداشت گندم و برنج است که هر ساله تعدادی از این ناوگان به سایر استان‌ها خدمات می‌دهند.

اعزام کمباین‌های برداشت برنج به استان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی جمشیدی اظهار داشت: در سال گذشته با 43 کمباین جدید عملیات برداشت برنج انجام گرفت که در سال جاری با اضافه شدن 32 دستگاه به این ناوگان، عملیات برداشت در سطح وسیع‌تری انجام می‌گیرد.
وی افزود: این کمباین‌ها به استان‌های شمالی اعزام و پس از انجام عملیات نسبت به برداشت برنج استان فارس اقدام می‌کنند و سپس برای برداشت به استان خوزستان اعزام می‌شوند.
این مسئول در ادامه به نقش استفاده از این کمباین‌ها در کاهش هزینه‌ها در مزارع برنج اشاره کرد و بیان داشت: به‌کارگیری این نوع کمباین‌ها از شکستگی دانه‌های برنج، تخریب خاک مزارع و همچنین ریزش محصول در زمان برداشت جلوگیری می‌کند.
رئیس فناوری مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر ترویج استفاده از ماشین‌آلات و مکانیزه کردن بخش کشاورزی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: این امر ضمن افزایش کیفیت و کمیت محصول، به افزایش عملکرد و راندمان بالا در تولید نیز می‌انجامد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول