اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم اعلام کرد:

آغاز برداشت برنج در طارم

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت برنج در شهرستان طارم خبر داد.

آغاز برداشت برنج در طارم
مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برنج طارم یکی از پرطرفدارترین نوع این محصول در کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در سال جاری حدود 750 هکتار از مزارع  شهرستان طارم به کشت این محصول اختصاص یافته است که از این سطح حدود 40 درصد به صورت کشت مستقیم و مابقی به صورت نشایی کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به پیش‌بینی صورت گرفته در زمینه تولید برنج در شهرستان گفت‌: حدود 2 هزار و 250  تن برنج سفید مرغوب از ارقام کیفی مانند انواع صدری‌، علی کاظمی و ارقام پرمحصول تولید و وارد بازار شده است‌.
وی با اشاره به اینکه با توجه به استراتژیک بودن این محصول در کشور خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی طارم اقداماتی شامل تهیه و توزیع انواع کودهای بیولوژیک‌ انجام داده است.
زنگنه افزود: کشت ارقام پرمحصول با عملکرد بالا، انجام کشت مکانیزه در سطح حدود 20 هکتار‌، کشت مقایسه‌ای ارقام و به کارگیری کارشناسان ناظر بر کشت برنج برای آموزش بهره‌برداران از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان در این زمینه است.
وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های لازم نقش بسزایی در افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی در شهرستان طارم دارد، یادآورشد: اقدامات لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به بهره‌برداران صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم بیان داشت: شهرستان طارم با وجود وسعت اندک خود از تنوع اقلیمی بسیار زیادی برخوردار است، به طوری که از 11  نوع اقلیم تشکیل شده که در این میان اقلیم نیمه خشک سرد حدود 34 درصد وسعت شهرستان را به خود اختصاص داده و در مقابل اقلیم مرطوب سرد کمترین وسعت را شامل می‌شود.
وی گفت: شهرستان طارم دارای دو منطقه کوهستانی و کوهپایه‌ای بوده و از نظر اقلیمی دارای وضعیت آب و هوایی خاصی است، به طوری که 84 درصد از کل اراضی شهرستان را کوه‌ها و ارتفاعات تشکیل می‌دهند.
زنگنه خاطرنشان کرد: تنها 16 درصد اراضی شهرستان قابلیت زراعت و باغداری دارند میانگین بارندگی سالانه 450 میلی‌متر است که از 200 میلی‌متر در حوزه‌های پست حاشیه قزل اوزن تا یک هزار و 50 میلی‌متر در ارتفاعات شمالی متغیر و بیشتر بارندگی‌ها در فصل پاییز و بهار است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول