اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد:

برداشت 9 هزار تن برنج در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اشاره به برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان گفت: پیش بینی میشود بیش از 14 هزار و 200 تن شلتوک و 9 هزار 372 تن برنج سفید تولید شود.

برداشت 9 هزار تن برنج در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، ولی گودرزوند چگینی بیان کرد: برداشت برنج از سطح 3 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای این شهرستان آغاز شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی میشود از این میزان سطح زیر کشت بیش از 14هزار و 200 تن شلتوک و  9 هزار 372 تن برنج سفید تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اشاره به برداشت مکانیزه برنج در الموت توضیح داد: برای نخستین بار برداشت مکانیزه برنج توسط شالیکاران این بخش انجام شد که سال‌های گذشته برداشت مکانیزه برنج در این بخش توسط کمباین سایر استان‌های انجام میشد که امسال با توجه به فواید این دستگاه شالیکاران اقدام به تهیه آن کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع 3 هزار و500 هکتار شالیزارهای شهرستان قزوین بیش از یک هزار و 700 هکتار آن در بخش الموت غربی وجود دارد که پیش بینی میشود امسال بیش از 7 هزار600 تن برنج سفید در این بخش برداشت شود.
چگینی تأکید کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی، امسال شاهد افزایش عملکرد برنج در این منطقه هستیم.
وی در ادامه به ارقام کشت شده در این مناطق اشاره کرد و توضیح داد: رقم‌های غالب در منطقه علی کاظمی، هاشمی، استخوانی، حسن سرا، طارم و دم سیاه است که در این میان رقم هاشمی به دلیل کیفیت عالی بیش از نیمی از سطح زیر کشت برنج را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین عنوان کرد: رقم علی کاظمی نیز که از طعم و عطر خوبی برخوردار است پس از هاشمی بیشترین سطح زیر کشت را در منطقه دارد.
وی به مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوشه‌خوار برنج اشاره کرد و گفت‌: امسال مبارزه در سطح بیش از 18 هکتار از شالیزارهای این منطقه انجام شده است.
چگینی اعلام کرد: برنج قزوین بازار فروش خوبی در استان‌های همجوار دارد که در صورت شناسایی هرچه بیشتر کیفیت این محصول، به طور قطع متقاضیان خریداری آن در سطح کشور افزایش خواهند یافت.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول