اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهری مشهد:

برای تفکیک وظایف در شهرداری مشهد باید کمیته‌های موازی تشکیل دهیم

خبرگزاری فارس: مدیرنهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری مشهد گفت: به منظور ایجاد حساسیت و تفکیک وظایف در حوزه اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی باید کمیته‌های موازی تشکیل دهیم.

برای تفکیک وظایف در شهرداری مشهد باید کمیته‌های موازی تشکیل دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رحمان تفهمی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار همایش‌های شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: در اجراشدن این طرح‌ها 3 دایره تاثیر و نقش دارند.

وی در این راستا تصریح کرد: دایره اول دولت است که متولی کاربری‌هایی مانند آموزشی ،‌ورزشی و چیزهایی از این قبیل است.

مدیر نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری مشهد در ادامه افزود: دایره دوم نهادهای دولتی مانند شهرداری و ... است و بخش سوم خود مردم هستند که با رعایت ضوابط شهرداری هر طرحی که بخواهند را محقق می‌کنند.

تفهمی در ادامه با اشاره به اینکه برای اینکه سندها در راستای طرح‌های جامع عملیاتی شود لازم است که در شهرداری اقداماتی صورت بگیر یادآور شد: باید یک احساس مسئولیت جمعی شکل بگیرد و به این منظور نیاز است تا اقدامات دیگری در خارج از شهرداری صورت بگیرد.

وی با اشاره به حلقه مردم خاطرنشان کرد: همچنین باید برای مردم در بخش فرهنگ، فرهنگ‌سازی‌هایی انجام شود تا مردم وظایف خود را بدانند.

در ادامه محمدهادی جاوید معاون شهرسازی شهرداری مشهد اظهار کرد: خواستار این هستیم که شورا این اجازه را به ما بدهد که رویکردی اتخاذ شود که در جهت همکاری تمام دستگاه‌ها باشد.

وی در این راستا خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تمام بار طرح‌های جامع روی دوش شهرداری باشد این طرح‌ها برگزار نمی‌شود حتما باید تمام دستگاه‌ها در این زمینه به هم کمک کنند.

جاوید در ادامه با بیان اینکه تا امروز روال این‌گونه بوده که ابلاغ به استاندار و پس از آن به شهردار بوده است تاکید کرد: هیچ‌گونه ابلاغی به دستگاه‌های دیگر انجام نمی‌شد.

معاون شهرسازی شهرداری مشهد با بیان اینکه برای اتمام دادن طرح‌ها جامع حداقل 3 ماه زمان نیاز داریم خاطرنشان کرد: باید به ازای هر یک از دستگاه‌ها سند تازه‌ای تنظیم شود و به همه آنها ابلاغ شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول