اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بجنورد:

درآمدهای شهرداری بجنورد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: شهردار بجنورد گفت: درآمدهای شهرداری این شهر به عنوان مدیریت شهری خودگردان کاهش یافته است.

درآمدهای شهرداری بجنورد کاهش یافته است

کیوان دژهوت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه شهرداری برای انجام امورات جاری شهر و پرداخت حقوق پرسنل باید روزانه 58 میلیون تومان درآمد کسب کند، اظهار کرد:‌ این میزان درآمد اکنون روزانه بین 30 تا 35 میلیون تومان است.

وی افزود: عمده درآمدهای شهرداری بجنورد از محل صدور پروانه ساخت و عوارضات است.

دژهوت با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری بجنورد 50 میلیارد تومان مصوب شده است، گفت:‌ تاکنون کمتر از 10 میلیارد تومان از این میزان تحقق یافته است.

وی در بخش دیگری با اشاره به راه‌اندازی کارخانه بیوکمپوست خراسان‌شمالی در بجنورد تصریح کرد:‌ هم‌اکنون روزانه 120 تن زباله این شهر به این کارخانه انتقال می‌یابد.

شهردار بجنورد با بیان اینکه چهار شهرداری در سازمان پسماند خراسان‌شمالی مشارکت دارند، گفت:‌ با این وجود تاکنون شهرداری بجنورد تنها شهرداری بوده که زباله‌های خود را برای بازیافت به این محل انتقال می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه وسعت شهر بجنورد دو هزار و 800 هکتار است، افزود: فعالیت‌های شهرداری این شهر در قالب شهرداری منطقه یک، دو و مهر به عنوان سکونت‌گاه‌های غیررسمی انجام می‌شود.

دژهوت با اشاره به جمعیت 200 هزار نفری بجنورد اظهار کرد:‌ از مجموع این جمعیت حدود یک سوم در حواشی این شهر سکونت دارند.

وی وسعت بافت فرسوده این شهر را 154 هکتار عنوان کرد و گفت: فعالیت‌هایی از سوی شرکت عمران و مسکن برای بافت فرسوده در حال انجام است.

شهردار بجنورد بودجه مصوب این شهرداری با سازمان‌های تابعه را نیز 67 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 60 درصد از این اعتبار برای بودجه عمرانی و 40 درصد برای بودجه جاری باید هزینه شود.

وی شمار کارکنان شهرداری بجنورد را به صورت مستقیم هزار نفر و هزار و 500 را نیز به صورت غیرمستقیم عنوان کرد که ارتزاق می‌کنند.

شهردار بجنورد کمبود منابع درآمدی پایدار، کمبود کارخانجات صنعتی برای پرداخت عوارض آلایندگی، سیلاب و ساماندهی روان آب‌ها، ترافیک، عدم بازگشایی‌های مسیر، کنارگذر شمالی و تحمیل ترافیک به داخل شهر، کمبود نیروی انسانی متخصص، کمبود ناوگان اتوبوسرانی را از مشکلات شهری بجنورد عنوان کرد.

وی همچنین برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری بجنورد در سال جاری را برشمرد و گفت: بهسازی معابر، توسعه فضای سبز شهری، بازگشایی‌ها، ایجاد پارکینگ عمومی از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

دژهوت همچنین ساماندهی نیروی انسانی، هدایت روان آب‌ها، حمایت از سرمایه‌گذاران را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری بجنورد در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول