اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی بوشهر:

شهرداری اقدامی برای ساماندهی دستفروشان نکرده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی بندر بوشهر گفت: با گذشت چند ماه از مصوبه شورای شهر مبنی بر ارائه لایحه ساماندهی دستفروشان، شهرداری هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است و باید این امر تسریع شود.

شهرداری اقدامی برای ساماندهی دستفروشان نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی شورای شهر بوشهر ، مسعود شکوهی در نشست علنی شورای اسلامی بندر بوشهر با بیان اینکه با گذشت چند ماه از مصوبه شورای شهر مبنی بر ارائه لایحه ساماندهی دستفروشان، شهرداری هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است و باید این امر تسریع شود اظهار داشت: لذا معاونت خدمات شهری شهرداری باید با بررسی وضعیت دستفروشان، هر چه زودتر لایحه ساماندهی آن‌ها را برای تصویب و اجرا به شورای شهر ارسال کند.

وی افزود: دستفروشان متعددی با وسیله نقلیه در کنار ساحل بوشهر دیده می‌شوند که این امر وضعیت ناخوشایندی ایجاد کرده است.

شکوهی اضافه کرد: دستفروشی یک پدیده جهانی است و حذف آن امکان‌پذیر نیست اما باید با برنامه‌ریزی‌های متناسبی برای ساماندهی آنها در یک مکان انجام شود.

رئیس شورای اسلامی بندر بوشهر یادآور شد: شمار دستفروشان در شهر بوشهر زیاد است و هیچ گونه نظارت بهداشتی و قانونی بر فعالیت این قشر وجود ندارد.

وی بیان کرد: افراد دستفروش باید تابع طرح و ضوابط خاصی در مکان و زمان مناسبی به فعالیت بپردازند تا آسیبی به شهر و حقوق شهروندان نرسانند.

معاون خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر نیز در این نشست گفت: فعالیت دستفروشان و دوره‌گردان در بوشهر رو به افزایش است و با توجه به جلسه‌ای که با اصناف بوشهر صورت گرفت به دنبال ساماندهی آنها هستیم.

شهریار اخلاقی اظهار داشت: توجه و ساماندهی این قشر با توجه به اینکه بندر بوشهر شهری مهاجرپذیر از سایر شهرهای استان است از اولویت‌های خدمات شهری شهرداری بوشهر به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، گرایش به دستفروشی رو به افزایش بوده و به فضای گسترده‌ای برای ساماندهی دستفروشان نیاز است.

اخلاقی با تاکید بر اینکه برخی از دستفروشان مراجعه کننده به خدمات شهری در وضعیت اقتصادی نامطلوبی به سر می‌برند ادامه داد: ساماندهی این قشر از جامعه شهری بوشهر نیازمند زمان و مکان مناسب است و با راه‌اندازی بازارچه‌های محلی و روزانه می‌توانیم به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر گفت: اکثر دستفروشان در بندر بوشهر افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند و با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان آن‌ها عنوان شده اگر از طرف شهرداری زمین در اختیار این نهاد گذاشته شود فعالیت این افراد را در قالب بازارچه‌های محله‌ای و روزی ساماندهی خواهند کرد.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول