اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چندمین بار اعلام شد

عزم جدی شهرداری شیراز برای توقیف خودروهای بلندگودار

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی و هماهنگی امور مناطق شهرداری شیراز برای چندمین بار خبر از توقیف خودروهایی داد که در معابر و خیابان‌ها با بلندگو اقدام به فروش کالا می‌کنند.

عزم جدی شهرداری شیراز برای توقیف خودروهای بلندگودار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اجرایی شهرداری شیراز، اکبر رئیسی اظهار داشت: خودروهایی که در حاشیه معابر و خیابان‌ها به ویژه جلوی مغازه‌ها مبادرت به فروش میوه، تره‌بار، خشکبار، ماهی و ... می‌کنند، توقیف و به پارکینگ‌های سطح شهر انتقال می‌یابند.

وی با بیان اینکه ایجاد مزاحمت برای شهروندان و تجاوز به حقوق آنان بر خلاف مقررات است، گفت: شهرداری بر اساس تبصره بند یک ماده 55 قانون شهرداری‌ها وظیفه جمع‌آوری خودروهایی را دارد که به صورت غیرقانونی در معابر و خیابان‌ها اقدام به فروش میوه و تره بار و ... می‌کنند.

این مسئول از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده این خودروها مراتب را بی‌درنگ با شماره تلفن 137 و یا به شهرداری منطقه مربوطه اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان توقیف شوند.

رئیسی در ادامه گفت: ترخیص خودروهای توقیف شده بعد از پرداخت هزینه جمع‌آوری، نگهداری و همچنین ارائه برگ مفاصا حساب از پلیس راهور امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش فارس، معضل فروش کالاهای گوناگون توسط خودروهای بلندگوداری که آلودگی صوتی بسیاری را به ویژه در ساعات به نسبت خلوت شهر و زمان استراحت شهروندان ایجاد می‌کنند و به صورت عملی مردم را از حق شهروندی خود محروم کرده و موجب سلب آسایش آنان می‌شوند، دیر زمانی است که از زبان مسئولان شهری شنیده می‌شود.

بارها و بارها مسئولان ذی‌ربط، در پاسخ به اعتراض و شکایات شهروندان وعده کرده‌اند که به‌زودی از این تجاوز آشکار جلوگیری کرده و اقدامات لازم را صورت می‌دهند.

پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل اتومبیل‌دار بودن این عاملان سلب آسایش عمومی، در سال‌های اخیر قول‌های مکرر برخورد با متخلفان را داده است، اما همواره شاهد هستیم که از حضور و گشت‌زنی ماموران مربوطه در کوچه‌ها و معابر فرعی هیچ خبری نیست، از این رو تخلفات به این‌گونه دسترسی‌های خلوت کشیده شده است.

مسئولان حفظ محیط زیست که بی‌تردید در جلوگیری از آلودگی‌های صوتی به ویژه در مناطق مرکزی شهر وظیفه ذاتی دارند، تاکنون سکوت اختیار کرده و هیچ‌گونه واکنشی را از خود بروز و ظهور نداده‌اند.

ماموران بهداشت محیط نیز توجهی به آلودگی‌های احتمالی در مواد غذایی عرضه شده توسط این بلندگوداران سیار بی‌صلاحیت، نکرده و همچنان روی‌گردانی از این مسئله و معضل بیماری‌زا را بر سخن گفتن در مورد آن ترجیح داده‌اند.

و اما نکته قابل تامل‌تری که در این راستا وجود دارد، بحث مسائل امنیتی و ایمنی است که به راحتی توسط این پدیده شوم به مخاطره افتاده است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول