اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل مالیات بر ارزش افزوده

430 میلیارد ریال به حساب‌ شهرداری‌های آذربایجان‌‌شرقی واریز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از پرداخت 430 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

430 میلیارد ریال به حساب‌ شهرداری‌های آذربایجان‌‌شرقی واریز شد

رسول رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: 2.9 درصد مالیات ارزش افزوده سهم مالیات و 2.1 درصد عوارض شهرداری است که پس از دریافت در قالب مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته به 59 شهرداری‌ مستقر در استان آذربایجان‌شرقی پرداخت شده است.

وی افزود: شاخص جمعیتی دریافتی از مرکز آمار استانداری مبنای پرداخت به شهرداری‌ها بوده است.

رسولی کل درآمدهای ملی و استانی وصول شده در سال گذشته را پنج هزار و 280 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: سه هزار و 890 میلیارد ریال در قالب مالیات‌های مستقیم و یک‌هزار و 390 میلیارد ریال در قالب مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز یک‌هزار و 170 میلیارد ریال مالیات دریافت شده که 970 میلیارد ریال مالیات مستقیم و 200 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی همچنین با تشریح چگونگی اعمال قانون تجمیع عوارض، شرایط بخشودگی مودیان بدهکار را نیز اعلام کرد و افزود: مطابق مفاد قانون بودجه سال‌جاری، 100 درصد جرایم مودیانی که تا پایان تیرماه نسبت به پرداخت بدهی‌های قطعی شده خود بابت مالیات و عوارض متعلقه اقدام نمایند، بخشوده خواهد شد.

رسولی افزود: مودیانی هم که تا پایان شهریور و آبان، بدهی‌های معوقه خود را پرداخت کنند به ترتیب مشمول بخشودگی 80 درصد و 65 درصد جرایم مربوط به بدهی خود خواهند شد.

وی تاکید کرد: آن دسته از مودیان بدهکاری که پس از آبان نسبت به تصفیه بدهی‌های خود اقدام کنند هرگز مورد بخشودگی جرایم قرار نخواهند گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از واگذاری اخذ مالیات نقل و انتقال قطعی املاک به دفاتر رسمی به موجب بند 11 ماده 27 قانون بودجه سال‌جاری در آینده نزدیک خبر داد.

رسولی گفت: این برنامه در راستای تسریع در انجام امور و کاهش هزینه‌ها به ابتکار وزارت امور اقتصاد و دارائی و همکاری کانون سردفتران و دفتریاران اجرایی می‌شود.

جریمه برای مودیان مالیاتی که اظهارنامه تسلیم نکنند

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی همچنین پایان تیرماه را آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اعلام کرد و گفت: مودیان مالیاتی در صورت تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر مشمول جریمه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: میزان جریمه معادل 40 درصد مالیات محاسبه شده مودیان خواهد بود.

رسولی افزود: همچنین مودیانی که در مهلت مقرر اظهارنامه خود را تسلیم نکنند از معافیت‌های مالیاتی پایه هم بهره‌مند نخواهند شد.

پرداخت 70 درصد از مالیات مودیان به صورت اقساط

رسولی با تاکید بر اینکه صاحبان مشاغلی که معاف از مالیات هستند هم باید اظهارنامه خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، گفت: امسال امکاناتی برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی تدارک دیده شده است، ولی چون همه مودیان دارای امضای الکترونیکی نیستند باید پرینت اظهارنامه خود را حتی پس از ارسال توسط اینترنت به واحدهای اخذ اظهارنامه تسلیم کنند.

وی امکان پرداخت 70 درصد از مالیات مودیان به صورت اقساط را از مزایای تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر عنوان کرد و افزود: بر اساس توافق با اتحادیه‌های صنفی 96 درصد از اظهارنامه‌های مشاغل مشمول بند "ج" که درآمد سال 90 خود را با 15 درصد بیشتر از سال 89 اظهار کنند، بدون رسیدگی مورد پذیرش نظام مالیاتی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی، رابطه مستقیمی با بودجه استان دارد، تصریح کرد: مالیات نقش مهم و سازنده‌ای در اقتصاد کشور و برقراری عدالت در جامعه دارد و با افزایش درآمدهای مالیاتی، شاهد توسعه و عمران هرچه بیشتر استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول