اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد:

با وصول مطالبات شهرداری چهره شهر خرم‌آباد متحول می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار مرکز استان لرستان گفت: میزان درآمدهای شهرداری از محل وصول عوارض برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان کافی نیست و برای تأمین منابع مالی نیاز به مشارکت بیشتر شهروندان، جدی است.

با وصول مطالبات شهرداری چهره شهر خرم‌آباد متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد، هرمز نصیری با انتقاد از وضعیت فعلی شهر خرم‌آباد افزود: وضعیت کنونی شهر خرم‌آباد را در شأن مردم شریف آن نمی‌دانم و باید با تلاش بیشتر شهر را از این وضعیت خارج نماییم، اما گذر شهر خرم‌آباد از وضعیت فعلی و تغییر چهره این شهر به شرایط مطلوب و مناسب، مستلزم همکاری شهروندان و پرداخت عوارض شهرداری است.

شهردار مرکز استان لرستان درآمد سرانه شهر خرم‌آباد را با احتساب اعتبارات تملک سرمایه‌ای یک میلیون ریال به ازای هر نفر اعلام کرد و اظهار داشت: هرچند که این سرانه رقمی ناچیز است، اما به دلیل پرداخت نشدن عوارض شهرداری از سوی شهروندان همین مبلغ نیز وصول نمی‌شود.

نصیری تصریح کرد: شهرداری با درآمد ناچیز قادر به ارائه خدمات مطلوب و در خور شان مردم خرم‌آباد نیست.

وی افزود: اگر کارگران شهرداری به موقع حقوق خود را دریافت نمایند، انگیزه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را دارند.

نصیری قدمت شهر خرم‌آباد را بیش از 400 سال و قدمت تاسیس شهرداری آن را 88 سال اعلام کرد و اظهار داشت: به رغم این سابقه متأسفانه شهر خرم‌آباد از مشکلات زیادی رنج می‌برد که برای حل آنها نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان است.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: به رغم گذشت حدود چهار ماه از سال تنها حدود 12 درصد از عوارض‌های مختلف شهرداری از شهروندان وصول شده ضمن اینکه این شهرداری 220 میلیارد ریال به پیمانکاران طرف قرارداد بدهی دارد.

وی طلب شهرداری خرم‌آباد از ادارات دولتی را با احتساب جرائم بیش از 200 میلیارد ریال و طلب از شهروندان بابت عوارض‌های مختلف را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در صورتی که تنها نیمی از این مبلغ به شهرداری بازگشت داده شود ظرف شش ماه چهره شهر را تغییر خواهیم داد.

نصیری جمعیت کارکنان شهرداری خرم‌آباد را یک هزار و 400 نفر عنوان کرد و گفت: با این تعداد نیرو و پرسنل امکان ارائه خدمات مطلوب به شهر 400 هزار نفری خرم‌آباد نیست مگر اینکه شهروندان به وظیفه خود در قبال شهرشان به عنوان شهروند عمل کنند.

شهردار خرم‌آباد در ادامه از تشکیل اتاق فکر در شهرداری برای بهره‌گیری از ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری در راستای زیباسازی چهره شهر و اجرای طرح‌های عمرانی خبر داد و از عموم شهروندان به ویژه نخبگان خواست تا در این زمینه شهرداری را یاری کنند.

انتهای پیام/ل۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول