اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد:

دستگاه‌ها اعتبارات و اختیارات کشف‌رود را به شهرداری واگذار کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید تمام دستگاه‌ها اعتبارات، اختیارات و اهرم‌های قانونی را که در حوزه کشف‌رود دارند را در اختیار شهرداری مشهد قرار دهند.

دستگاه‌ها اعتبارات و اختیارات کشف‌رود را به شهرداری واگذار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید تمام دستگاه‌های مرتبط اعتبارات، اختیارات و اهرم‌های قانونی را که در حوزه کشف‌رود دارند را در اختیار شهرداری مشهد قرار دهند تا شهرداری بتواند این محیط را سازماندهی و مدیریت کند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه موضوع و مصوبه شورای شهر در این ارتباط، تصریح کرد: فرمانداری شهرداری را موظف کرده است و شهرداری هم با توجه به بحث تملک اظهار کرده است که انجام این امر برایش امکان‌پذیر نیست.

در ادامه فاطمه غیور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر، تصریح کرد: اعتراضات انجام شده توسط شهرداری بی‌مورد و خارج از محدوده اختیارات شهرداری است.

غیور ادامه داد: مدت زیادی از تصویب این مصوبه نگذشته است و تنها دستگاه‌هایی که می‌توانند اعتراض کنند فرمانداری و شورای عالی استان‌ها است.

در ادامه مرتضی خادمی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با ضرورت و امکان ساماندهی کشف‌رود، اظهار کرد: در مورد ضرورت این امر هیچ شکی نیست اما، تا امروز دولت با وجود دستگاه‌هایی مانند امنیتی، اطلاعاتی و نظامی در این مورد موفق نشده است.

وی ادامه داد: بیشترین اشکال در حوزه امکان ساماندهی کشف‌رود در حوزه تملک زمین‌ها است که باید زمین‌ها رها شود تا شهرداری بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به فضای موجود در حاشیه شهر اظهار کرد: پیچیدگی در مسئله کشف‌رود آن قدر زیاد است که نمی‌توان آن را با یک مدیریت ساده ساماندهی کرد.

خادمی در ادامه وجود مدیریت دولتی را در این زمینه ضروری دانست و افزود: شهرداری در این زمینه نمی‌تواند محور قرار بگیرد زیرا در کل سازمان‌های عمومی و خصوصی قادر به حل مشکل کشف‌رود نیستند.

در ادامه غلامرضا زعیمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد دلایل عنوان شده را توجیهاتی برای انجام ندادن کار دانست و تاکید کرد: همان گونه که اگر بخواهیم کاری را انجام بدهیم و یا عکس آن از این توجیهات قانونی و عملی بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه دود این معضل شهری فقط در چشم مردم می‌رود، اظهار کرد: شهرداری باید یک مدیر را انتصاب کند که از اختیارات استفاده کند و این حوزه را ساماندهی کند.

زعیمی در ادامه اظهار داشت: بحث مدیریت و ساماندهی کشف‌رود فقط ساخت پارک خطی را شامل نمی‌شود و باید در راستای فعالیت‌‌هایی که مردم در آن محدوده انجام می‌دهند مدیریت کشف‌رود را شروع کرد.

در ادامه جواد داوود آبادی رئیس کمیسیون فنی و عمرانی و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ما در مورد معضل کشف‌رود از دستگاه‌های دولتی مطالبه داریم، ادامه داد: این معضل سلامت مردم و همین طور زائران را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول