اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هنری جشنواره سوره خبر داد

ارسال 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر و داستان سوره

خبرگزاری فارس: دبیر هنری جشنواره سراسری شعر و داستان سوره گفت: بیش از دو هزار اثر شعر و داستان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

ارسال 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر و داستان سوره

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کمال شفیعی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بیش از یک هزار و 100 نفر در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کرده‌اند که آثار خوبی نیز به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جشنواره 10 سال پی‌در‌پی برگزار می‌شود، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و از کشورهای مختلف به ویژه افغانستان و تاجیکستان نیز اثر دریافت شده است لذا با توجه به شناخته‌شدن این جشنواره در منطقه، تمهیداتی اتخاذ خواهد شد که از سال آینده امکان شرکت‌کردن هنرمندان سایر کشورها نیز فراهم شود.

شفیعی با بیان اینکه آثار رسیده به لحاظ کمی و کیفی با رشد همراه بوده است، ادامه داد: هنرمندان در هر دو رشته شعر و داستان آثاری قابل‌ قبول و در سطح بالایی به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که این مسئله، دشواری داوری را دوچندان کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه موضوع داوری در اغلب جشنواره‌ها به یکی از مسائل بحث‌برانگیز تبدیل می‌شود، گفت: در این جشنواره 30 داور از 22 استان انتخاب شده است و همچنین برای نخستین بار داورانی انتخاب شدند که در جشنواره‌های قبلی حضور نداشته‌اند.

شفیعی اظهار کرد: برای هر بخش شش داور انتخاب شد که سه نفر در مرحله مقدماتی و سه نفر در مرحله نهایی به اظهارنظر می‌پردازند از طرف دیگر این شش داور، از استان‌های مختلف کشور انتخاب شدند تا در هیچ شرایطی امکان برقراری ارتباط با آنها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد شرکت‌کننده‌ها در جشنواره توسط حوزه هنری جذب شده و به طریقی با این نهاد مرتبط هستند، ادامه داد: در طول سال‌های گذشته هنرمندان از طریق فراخوان عمومی در جریان برگزاری چنین جشنواره‌ای قرار می‌گرفتند ولی هم‌اکنون بستر فراهم شده است تا هنرمندان بیشتری به ارائه آثار خود بپردازند.

دبیر هنری جشنواره با بیان اینکه در این رویداد فرهنگی و هنری فقط به جنگ و مفاهیم آن تکیه نشده است، اظهار داشت: محوریت این جشنواره موضوع آزاد بود، به عبارت دیگر هنرمندان می‌توانستند در همه زمینه‌ها به ارسال اثر بپردازند، مضاف بر اینکه بخشی به عنوان انقلاب اسلامی نیز در آن گنجانده شده تا شعرای انقلابی فرصتی برای ارائه آثار خود پیدا کنند.

شفیعی بیان داشت: متاسفانه در کشورمان فعالان و علاقه‌مندان ادبیات داستان فرصت چندانی برای اظهار وجود پیدا نکرده‌اند پس می‌طلبد به این بخش از ادبیات کشورمان بیشتر بها داده و برای پرورش استعدادهای موجود و شناسایی نوابغ اهتمام شود.

وی با اظهار به برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی با همکاری 40 استاد در سال گذشته، گفت: امسال این ظرفیت افزایش یافته است و همچنین برای برگزاری جشنواره‌های فصلی با بخش ویژه داستان در استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول