اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین جایزه ادبی شیراز صورت می‌گیرد

معرفی چهره‌های جدید شعر کودک

خبرگزاری فارس: داور بخش کودک و نوجوان نخستین جایزه ادبی شیراز گفت: جایزه ادبی شیراز چهره‌های جدید شعر کودک را معرفی می‌کند.

معرفی چهره‌های جدید شعر کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، داور نخستین جایزه ادبی شیراز در بخش شعر کودک و نوجوان اظهار داشت: شعر کودک یکی از بخش‌های جایزه ادبی محسوب می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که فضای مناسبی را برای رشد ادبیات فراهم می‌سازد و وجود چنین رویداد بزرگی در فارس و شیراز ضرورتی فرهنگی بود که اتفاق افتاد.

حبیب‌الله حسینی میرآبادی در مورد کیفیت آثار نیز گفت: به طور کلی در ایران شعر کودک در دهه اخیر مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته است و جایزه ادبی به واسطه اهمیت شعر کودک در کشور می‌خواهد سهم بسزایی در هموار کردن این مسیر پیشرفت داشته باشد.

وی اضافه کرد: این حرکت آغازی برای یک امیدواری بزرگ است اما برداشت من از آثار ارسال شده این بود که درصد بسیاری از شرکت کنندگان تلقی درستی از شعر کودک از لحاظ زبان، محتوا و مضمون نداشتند.

میرآبادی ادامه داد: با استفاده از افعال شکسته و زبان محاوره نمی‌توان شعر کودک کار کرد، چرا که این مسئله در خوانش مخاطب کودک مشکل ایجاد می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشتر آثار از نظر محتوایی بار تعلیمی، شعاری و نصیحت داشتند که این موارد در شعر کودک جایگاه چندانی ندارد و این‌ها ضعف عمده بود اما مجموعه‌های خوب و موفقی به دبیرخانه رسیده بود که هم از لحاظ ساختار و مضمون موفق بودند و هم به ظرفیت‌های شعر کودک فضای بیشتری افزودند و این همان امیدواری بزرگ دراین حوزه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک جایزه ادبی در سال‌های آینده به واسطه همین گام نخست که با حساسیت ویژه‌ای برداشته شده قوی‌تر عمل می‌کند و برای فارس جای خوشحالی است که امسال چهره‌های جدید در حوزه شعر کودک از طریق جایزه ادبی به محافل ادبی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول