اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت نیمه شعبان

همایش استانی شعر صبح امید در دنا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا گفت: به مناسبت نیمه شعبان ولادت حضرت مهدی (عج)، همایش استانی شعر صبح امید در شهرستان دنا برگزار می‌شود.

همایش استانی شعر صبح امید در دنا برگزار می‌شود

جمشید آریایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دنا اظهار کرد: با حضور شاعران برتر شهرستان‌های بویراحمد و دنا همایش شعر صبح امید در حضور مردم و مسئولین برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با محور قرار دادن نیمه شعبان و امام زمان (عج) در محل سالن اجتماعات سپاه ناحیه دنا برگزار می‌شود که از شاعران تجلیل به عمل خواهد آمد.

آریایی عنوان کرد: شاعران بویراحمد و دنا جدیدترین اشعار خود را در مورد امام زمان (عج) قرائت می‌کنند و سعی می‌شود اشعار به صورت کتابچه‌ای تحت همین نام یادداشت و به مردم و دوستداران آن حضرت عرضه شود.

رئیس اداره ارشاد دنا یادآور شد: در فرمایشات مقام معظم رهبری شعر ثروت ملی محسوب می‌شود و شأن شعر و شوکت شاعران ایجاب می‌کند در همه برنامه‌ها خصوصا برنامه‌هایی که در خصوص اهل بیت (ع) بوده، شاعران به عنوان پیش‌قراولان و دلدادگان مکتب اهل بیت (ع) جلودار برنامه‌ها باشند.

وی شعر صبح امید را از زیباترین اشعار دانست و گفت: شاعران صبح امید هر کدام شعری نو و در وصف امام زمان (عج) سروده‌اند.

آریایی یادآور شد: فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا در راستای توجه یکسان به همه نقاط شهری و روستایی علاوه بر برگزاری مراسم شعر و موسیقی اهتمام ویژه‌ای به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان دارد.

این مسئول فرهنگی گفت: شش جشن بزرگ در بخش پاتاوه و روستای کتا از جمله تمهیداتی است که اداره ارشاد اسلامی دنا در گرامی‌داشت میلاد امام زمان (عج) درصدد اجرای آن است.

وی برگزاری این همایش‌ها و شب شعرها را مهم دانست و گفت: 15 اثر از شاعران برجسته شاعران شهرستان‌های بویراحمد و دنا به دبیرخانه شعر همایش استانی شعر در دنا ارسال شده و از همه این شاعران تجلیل به عمل می‌آید.

آریایی تصریح کرد: استقبال برای سرودن شعر به مناسبت‌های مختلف در بین اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان افزایش یافته است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول