اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوم بهمن ماه

جشنواره سراسری شعر گلواژه‌های انتظار در رزن برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن گفت: امسال دوم بهمن ماه به مناسبت شروع ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان جشنواره سراسری شعر گلواژه‌های انتظار در رزن برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری شعر گلواژه‌های انتظار در رزن برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن، برگزاری منظم نشست‌های انجمن‌های ادبی نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت شاعران و نویسندگان در حوزه کاری خود خواهد داشت و انسجام و وحدت بین اعضا را در آینده به خوبی نشان خواهد داد.

حضور شاعران و نویسندگان و خوانش اشعار در این جلسات و به تبع آن نقد آثار یکدیگر می‌تواند روحیه نشاط خصوصاً اعضای جدید را در پی داشته باشد و خود باعث جذب افراد علاقمند جدید به این انجمن‌ها شود.

در شهرستان رزن دو انجمن ادبی فانی و شهید مفتح فعالیت دارند که به ترتیب با 40 و 90 عضو که جمعاً 130 عضو فعال بانوان و برادران را تشکیل داده است، در این انجمن شاعران پیشکسوت و جوان حضور دارند که هر یک صاحب آثار از جمله چاپ کتاب و مقام‌های کشوری در بخش شعر و نویسندگی را دارند.

شامگاه روز چهارشنبه 21 تیرماه اعضای انجمن‌های ادبی گرد هم آمدند تا جدای از شعرخوانی و نقد آثار خود تصمیم به انتخاب رئیس و هیئت امنای انجمن‌های این شهرستان کنند که بعد از رأی‌گیری اعضا "حجت یحیوی" که سابقه انتخاب برترین شاعر کشور در مسابقات مختلف را در پرونده خود دارد به عنوان رئیس انجمن "شهید مفتح"، "مسلم محمدی" به عنوان نائب رئیس، "محمدتقی جعفری" به عنوان خزانه‌دار، "سیده مریم حسینی" به عنوان منشی و "فاطمه اسدی" به عنوان بازرس به مدت یک سال انتخاب شدند.

در این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن شعرا و نویسندگان را سرمایه‌های اصلی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: شعرا عقل بالفعل را به بالقوه تبدیل می‌کنند که این کاری سخت است و اندیشه‌ای حکیمانه می‌خواهد.

علی مرادی‌نور اظهار داشت: حضور شاعران و هنرمندان است که به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هویت می‌دهد و دنیای امروز به شعرا نیاز دارد و قلم و اندیشه شاعران تاریخ‌ساز است که با یک بیت شعر یک ملت و جامعه‌ای را نجات می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر به آموزه‌های قرآن کریم رجوع کنیم از همه گرفتاری‌ها و ناهنجاری‌ها رهایی پیدا خواهیم کرد و این نشان از آن دارد که داشته‌های خود را پاس نداشتیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن گفت: امسال و در تاریخ دوم بهمن ماه به مناسبت شروع ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان جشنواره سراسری شعر گلواژه‌های انتظار را که دبیرخانه آن به مدت 10 سال به صورت دائمی در شهرستان رزن تصویب شده برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: جشنواره سراسری شعر گلواژه‌های انتظار با وجود اینکه شهرستان رزن به لحاظ امکانات قابل مقایسه با شهرستان‌های دیگر نیست اما از لحاظ فکری و خردورزی و تعدد شاعران و نویسندگان بسیار پربار و غنی است که همین فاکتورها باعث شده که بتوانیم با کمک همین شاعران جشنواره‌ای در فراخور امام زمان(عج) و به صورت ملی برگزار کنیم.

در پایان این نشست از تمام شاعران و نویسندگان با اهدای بسته‌های فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول