اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهمین سال برگزاری

2100 اثر به جشنواره شعر و قصه سوره ارسال شده است

خبرگزاری فارس: 2 هزار و 100 اثر از 900 شاعر و نویسنده به دبیرخانه دهمین جشنواره شعر و داستان سوره ارسال شده است.

2100 اثر به جشنواره شعر و قصه سوره ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مسئول روابط عمومی شعر و قصه جوان سوره گفت: عصر پنجشنبه در جلسه دهمین جشنواره ملی شعر و قصه جوان سوره، اظهار داشت: از این تعداد اثر، 160 شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه می‌یابند.

محمدرضا زنگنه افزود: از این تعداد 30 اثر برگزیده می‌شود و نفرات برتر در روزهای 26 و 27 تیرماه در اختتامیه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این جشنواره همه ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: نخستین دوره این جشنواره در استان همدان برگزار شده بود و در سال‌های بعد استان‌های فارس، هرمزگان، لرستان، اردبیل، سمنان، تهران، مازنداران و ایلام میزبان جشنواره بودند.

زنگنه با بیان اینکه ویژگی اصلی دهمین دوره این جشنواره، جوان بودن آن است، تصریح کرد: حداکثر سن برای شرکت‌کنندگان 30 سال است تا استعدادهای بالقوه کشف و مورد حمایت سازمان حوزه هنری شوند.

وی اضافه کرد: 200 شاعر و نویسنده در سراسر کشور میهمان این دوره از جشنواره هستند.

به گفته زنگنه شعرای پیشکسوت و داوران جشنواره نیز در این مراسم که در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

مسئول روابط عمومی شعر و قصه جوان سوره ادامه داد: این جشنواره با نه دوره گذشته متفاوت است، از این حیث که جشنواره دهم در حوزه‌های مختلف دارای رشد و بالندگی به لحاظ فراگیرتر شدن جامعه مخاطبان در سراسر کشور، حجم آثار رسیده به دبیرخانه و نیز به لحاظ رشد کیفی آثار است.

وی با بیان اینکه این آمار بیانگر رشد قابل توجه آثار تولیدی در کارگاه‌های ادبی استان‌ها و نگاه حرفه‌ای به آثار موجود است، گفت: داوران بخش نهایی از چهره‌های مطرح و به نام ادبیات کشور هستند که سعی شده در چینش آنها تخصص و تعهد لازم با عنایت به ظرفیت‌‌های استانی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول