اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام (ره) همدان:

7900 یتیم در همدان توسط خیران حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: در حال حاضر 26 هزار حامی 7 هزار و 900 یتیم کمیته امداد همدان را حمایت می‌کنند.

7900 یتیم در همدان توسط خیران حمایت می‌شوند

جعفر چهره‌قانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان اوج فعالیت کمیته امداد است، اظهار داشت: در این ماه پرفضیلت مردم برای استفاده بهینه از فرصت معنوی و روحانی با تکیه بر توصیه‌های دین مبین اسلام بیشترین کمک‌ و یاری‌رسانی را به کمیته امداد دارند.

* سال 90 تویسرکان رتبه نخست کمک‌های مردمی در استان را کسب کرد

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان تویسرکان سال 90 در جمع‌آوری کمک‌های مردمی رتبه نخست استان را از آن خود کرد، افزود: سال گذشته مردم استان در ماه رمضان بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب‌های مختلف به خانواده امداد مساعدت داشتند.

وی اضافه کرد: حامی‌یابی در قالب طرح‌های مختلفی نظیر طرح محسنین برای مساعدت به خانواده‌های یتیم زیر پوشش و غیر پوشش دارای مشکلات حاد، طرح اکرام ایتام، طرح شفا برای بیماران صعب‌العلاج، طرح کوثر برای تأمین جهیزیه، طرح ماعون برای اشتغال‌زایی و طرح مفتاح‌الجنه به منظور تفقد و دلجویی به صورت چهره به چهره، خیران و مسئولان از خانواده‌های زیر پوشش در پروسه یک ماه رمضان سال جاری از برنامه‌های هدفمند کمیته امداد در سرتاسر استان است.

 

* 100 هزار مددجو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 خانواده زیر پوشش امداد در ماه ضیافت در قالب طرح مفتاح‌الجنه مورد بازدید و تفقد قرار می‌گیرند، اظهار داشت: با همکاری ائمه جماعات مساجد و هیئت امنای شهر و روستا روز جمعه آخر رمضان (روز قدس) پایگاه‌های کمیته امداد امام(ره) برای جمع‌آوری کمک‌های اقشار مختلف مردم به فلسطین و زکات فطره، در مراکز شهرهای سراسر استان مستقر می‌شوند.

چهره‌قانی مجموع افراد زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) در کل استان را 100 هزار نفر عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس یک برنامه مشخص، پیش‌بینی شده در این ماه پربرکت حداقل یک بار به تمام مددجویان این نهاد با همکاری و همیاری خیران، کاروان‌های زیارتی سیاحتی، حامیان طرح اکرام، فرهنگیان، هیئت‌های مذهبی خواهران، نذورات و... اطعام و افطار داده شوند.

 

* 210 هزار صندوق صدقات در استان موجود است

وی از نصب 210 هزار فقره صندوق صدقات در منازل، مغازه‌ها، معابر، مراکز عمومی و میادین تمام شهرهای استان همدان خبر داد و ابراز داشت: سال 90 مردم نوع‌دوست 4 میلیارد و 600 میلیون تومان از طریق صندوق‌های کمیته امداد امام(ره) به نیازمندان و محرومان کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان افزود: برای تأمین نیازهای ایتام زیر حمایت این نهاد مردم نیک‌اندیش استان همدان بیش از 5 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک کردند که نزدیک به 700 میلیون تومان از این مبلغ مساعدت مستقیم از سوی حامیان به خانواده‌های ایتام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام(ره) علاوه بر افراد زیر پوشش، اقشار آسیب‌پذیر جامعه را به صورت موردی و تک‌خدمتی حمایت همه‌جانبه می‌کند.

چهره‌قانی تأکید کرد: برنامه‌های آینده این نهاد با رویکرد مسجدمحوری انجام خواهد شد به نحوی که همیاری و کمک‌های جمع‌آوری شده با مرکزیت مسجد در قالب طرحی منسجم و هدفمند برای تأمین نیازهای اقشار محروم همان محله به منظور خودکفایی جامعه هدف مورد نظر هزینه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 7 هزار و 900 یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، گفت: در کل استان همدان 26 هزار حامی ایتام زیر پوشش این نهاد را در همه عرصه‌‌ها حمایت می‌کنند.

 

*مشترکان طرح تأمین جهیزیه در همدان 2 هزار و 250 نفر هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی همدان با اشاره به اینکه طرح تأمین جهیزیه برای نوعروسان این نهاد از سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تا عید غدیر در سطح استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: در زمان انجام این طرح عوامل این نهاد در قالب گروه‌‌هایی به مراکز مختلف مراجعه می‌کنند و فرم‌های مربوطه را برای کمک تحویل افراد علاقمند قرار می‌دهند.

وی مشترکان طرح تأمین جهیزیه در سطح استان را 250 هزار نفر عنوان کرد و افزود: با حمایت مردم خیر در سال گذشته 3 هزار و 500 نوعروس از خانواده کمیته امداد به خانه بخت رفتند.

چهره‌قانی در پایان سخنان خود گفت: مردم خیر و نیک‌اندیش در سال گذشته 26 میلیارد و 500 میلیون تومان به نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک و یاری رسانند.

.........................................

گفت‌وگو: فاطمه صلح میرزایی

.........................................

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول