اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه:

بدحجابی در جامعه از آثار کم کاری در عرصه فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در کشور، گفت: وضعیت بد حجاب در کشور از اثرات کم کاری در عرصه‌های فرهنگی به ویژه در عرصه مقابله با هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نظام است.

بدحجابی در جامعه از آثار کم کاری در عرصه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا مقدم‌فر در نشست ستاد ملی جشن‌های زیر سایه خورشید که در محل دفتر اماکن متبرکه و امور زائران‌ آستان قدس رضوی در حرم مطهر برگزار شد، با تاکید بر استفاده حداقلی از ظرفیت‌های معنوی وجود بارگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع)، اظهار داشت: در حال حاضر از فرصت وجود بارگاه رضوی و از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های معنوی امام رضا (ع) بسیار کم استفاده می‌کنیم و در طرح زیر سایه خورشید نیز به حداقل‌ها اکتفا کردیم در صورتی که باید این حداقل‌ها را ارتقا دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون توانسته هجمه‌های سخت دشمنان را به خوبی پاسخ دهد و امروز هم که در معرض تهاجم اقتصادی دشمنان قرار دارد، به دنبال راه‌هایی برای دور زدن و بی‌خاصیت کردن تحریم‌ها و تهاجمات اقتصادی است که البته در این عرصه نیز شاهد موفقیت‌های پی در پی هستیم و این تهدید هم مثل سایر موضوعات در حال تبدیل شدن به فرصت است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که طی این سال‌ها با وجود بیانات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر شبیخون فرهنگی، هجمه فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ ‌نرم، باز هم در عرصه فرهنگی کم ‌کاری کردیم که یکی از اثرات این کم کاری را در حوزه عفاف و حجاب شاهد هستیم.

وی، نبود توجه به تاثیر فوق‌العاده بارگاه رضوی در موضوعات فرهنگی را یکی از غفلت‌های دستگاه‌های فرهنگی کشور دانست و اذعان داشت: وجود بارگاه امام رضا (ع) یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های فرهنگی و معنوی کشور است، در حالی که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است و آنچنان که باید به آن در موضوعات فرهنگی توجه نشده است و همواره به حداقل‌ها در تمام حرکت‌ها اکتفا می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اثرات برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید، عنوان کرد: تولید معنویت، تعمیق ارتباط مردم با اهل‌بیت (ع) و ایجاد الگویی در برگزاری جشن‌های مذهبی از اثرات برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید است چرا که به واقع امروز جشن‌های مذهبی در کشور مقداری آسیب زده شده است.

وی ایجاد امید و نشاط معنوی در مردم را از دیگر تاثیرات جشن‌های زیر سایه خورشید دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود فرمودند "دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم است" باید از این فرصت بهره برد و در ایجاد امید و نشاط معنوی در مردم اهتمام ویژه داشته باشیم.

مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر افزایش سرمایه‌گذاری دستگاه‌های فرهنگی در جشن‌های دهه کرامت، افزود: دستگاه‌های فرهنگی در سطح کشور باید بیش از گذشته در این جشن‌ها سرمایه‌گذاری کنند چرا که یکی از موثرترین برنامه‌های فرهنگی در سطح کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در تمام عرصه‌های فرهنگی در میان آحاد مختلف جامعه تاثیرگذار بسزایی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاتمه با تاکید بر افزایش حضور خادمین آستان قدس رضوی در جشن‌های زیر سایه خورشید و حضور آنان در محیط‌هایی مانند مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن مذهبی و بیمارستان‌ها و نیز عیادت از بیماران سطح کشور، از آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رده‌های مختلف بسیج در سراسر کشور برای همکاری همه‌جانبه با‌ آستان قدس رضوی در راستای برگزاری هر چه بهتر جشن‌های زیر سایه خورشید خبر داد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول