اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه خواهران اردبیل:

نگاه فرمایشی به حجاب آفت‌آفرین است

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: نگاه فرمایشی و تزئینی به حجاب خود آفت حریم‌داری از ارزش‌ها و پاسداشت محرمات الهی است.

نگاه فرمایشی به حجاب آفت‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مریم اعتمادی ظهر امروز در نشست حجاب و عفاف بانوان تشکل‌های اجتماعی اردبیل اظهار داشت: پوشش یک مسئله فطری است که در قرآن کریم نیز از همان نقطه آفرینش و خلقت آدم و حوا نسبت به اهمیت آن تاکید شده است به طوری که آدم و حوا از روی حجب و حیا و فطرت پاک خود سعی کردند خودشان را از همدیگر بپوشانند.

وی با یادآوری اینکه در بحث حجاب با تکیه بر آموزه‌های دینی و تعلیمات اسلامی بهترین و شایسته‌ترین مدل‌ها در حفظ کرامت و ارزشمندی زنان و حتی مردان بیان شده، خاطرنشان کرد: اگر بیشترین تاکید بر حفظ حجاب و عفاف زنان است به دلیل لطیف و ظریف بودن زنان است که همیشه در معرض آسیب و تهدید بوده و جامعه باید برای نگهداری از پوشش لطیف و ظریف آنها از هر حرکت خشونت‌آمیزی پرهیز کند.

مدرس حوزه علمیه خواهران اردبیل عفاف را بالاترین پرچم و نشانه حفظ کرامت زنان و جایگاه بی‌بدیل آنها توصیف کرد و گفت: نباید به مباحث این حوزه نگاه یک جانبه‌ای داشته باشیم چرا که باید در تمام شئونات اجتماعی خود هم در حرف زدن و هم قدم زدن و هم رفتار کردن باید حرمت‌ها و حریم‌ها را نگه داشت.

اعتمادی به تفاوت حضور زنان در داخل خانه و بیرون از خانه اشاره کرد و افزود: خداوند نیز به صراحت در این زمینه ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل را مطرح می‌کند و اعلام می‌کند که در کنار پوشش مقنعه و روسری باید از جلباب که به تعبیری چادر است، زنان در پوشش آراسته و کامل خود استفاده کنند.

این مسئول بیان داشت: حضرت زهرا (س) زمانی که به مسجد و یا بیرون از خانه برای انجام کاری می‌رفتند به قدری پوشش آراسته و کامل چادری داشتند که دامن بر زمین کشیده و با حجب و حیای کامل حتی در برابر مردان حرکت می‌کردند تا کوچک‌ترین سوء استفاده‌ای از جایگاه و حرمت زنان صورت نگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: افراد بد‌حجاب که از پوشش نامناسب استفاده می‌کنند تنها برای مدت کوتاه جلب توجه می‌کنند، اما هرگز محبوبیت ذاتی و حقیقی در اجتماع پیدا نمی‌کنند و چالش و نگرانی‌ها در سطوح مختلف روز به روز خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول