اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

بدحجابی دهن‌کجی به اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آبیک بدحجابی را دهن‌کجی به اسلام و بی‌اطلاعی برخی از زنان و دختران جامعه از حکم قرآن نسبت به موضوع حجاب دانست.

بدحجابی دهن‌کجی به اسلام است

حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: حجاب از ضروریات اسلام است، لذا اگر کسی منکر ضروریات اسلام شود مرتد محسوب می‌شود.

وی هوس‌های کودکانه، تقلید کورکورانه، بی‌اطلاعی از محاسن حجاب و عفاف، احساس حقارت و بی‌شخصیتی، جبران عقده‌ها و انتقام‌جویی و داشتن نوعی بیماری روانی را از مهم‌ترین علل پدیده بدحجابی در جامعه برشمرد و افزود: شکسته شدن قبح بدحجابی و پیاده کردن دیکته دشمنان را می‌توان از دیگر عوامل بدحجابی در جامعه نام برد.

این مسئول ادامه داد: اگر قبح بدحجابی در جامعه شکسته شود، کار به جایی خواهد رسید که بانوان جامعه گمان می‌کنند که کار نیک انجام می‌دهند که در این صورت جای منکر و معروف با هم عوض می‌شود.

امام جمعه شهرستان آبیک از وضعیت پوشش نامناسب برخی از بانوان جامعه اظهار تأسف کرد و گفت: حیف است که برخی از دختران و زنان جامعه با بدحجابی ارزش، کرامت و شخصیت انسانی خود را زیر سئوال می‌برند، چرا که بدحجابی بانوان جامعه را از حیث انسانیت دور می‌کند.

سد بدحجابی در جامعه شکسته شود

موسوی با تأکید بر اینکه سد بدحجابی باید در جامعه شکسته شود، افزود: مردم و مسئولان باید برای شکستن سد بدحجابی و قبح بی‌حجابی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کرده تا جلوه پررنگ‌تر و بیشتری در جامعه پیدا کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص وضعیت آخر‌الزمان اذعان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند "در آخر‌الزمان زن‌هایی ظاهر می‌شوند در حالی که پوشیده‌اند، ولی عریان هستند که سرهایشان مانند کوهان شتر است که آن بدترین زمان است" و متأسفانه مصداق این حدیث در جامعه ما نیز از سوی برخی از زنان و دختران جامعه مشاهده می‌شود.

امام جمعه شهرستان آبیک فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت حجاب در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حضور بانوان با حجاب و عفیفه در جامعه، مقابله با بدحجابی با فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر از سوی مردم و مسئولان در نهادینه کردن فرهنگ حجاب اسلامی بسیار تأثیرگذار است که البته رعایت حجاب باید ا‌ز بنیان خانواده‌ها در بین فرزندان دختر ترویج یابد.

موسوی اظهار کرد: رعایت حجاب مخصوص زنان نیست، بلکه مردان هم باید پوشش مناسب داشته باشند یعنی از پوشیدن لباس‌های تنگ، مهیج، تحریک‌آمیز، جلف و نامناسب پرهیز کنند.

وی یادآور شد: فرهنگ حجاب باید در مدارس و دانشگاه‌ها نمود عینی داشته باشد که تحقق این امر تلاش و همت مسئولان مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش را می‌طلبد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول