اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

تبیین و تبلیغ حجاب و عفاف باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تبیین و تبلیغ حجاب و عفاف باید در جامعه بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود.

تبیین و تبلیغ حجاب و عفاف باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

حجت‏‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‏‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: خداوند در نظام توحیدی و اسلامی برای زندگی سعادتمندانه و خوشبختانه از طریق قرآن کریم و انبیاء خود، مسیر‏ها و حدودی را مشخص کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‏ترین مسیرهایی که خداوند از طریق قرآن به انسان معرفی کرده است رعایت حدود الهی است، خاطر نشان کرد: خوشبختی و عاقبت به خیر شدن انسان در این مسیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اگر خطوط و حدود الهی توسط انسان رعایت شود برکات بزرگی نصیب او می‏‌شود، اضافه کرد: اگر این حدود رعایت نشود دچار آسیب‏‌ها و عدم توفیقاتی در دنیا و آخرت می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف نیز یکی از مهم‏ترین حدود الهی است، ادامه داد: با توجه به اینکه خداوند خالق انسان است و ماهیت انسان را می‏‌داند، فرموده است زن و مرد در فعالیت‏‌های اجتماعی خود، ارتباطات و برخوردها پوشش مناسب داشته باشند.

حجت‏‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه منظور از عفاف و حجاب صرفا پوشش نیست، تصریح کرد: باید در بخش‏های دیگر زندگی نیز عفاف و حجاب رعایت شود تا خوشبختی در حد خلیفه الهی اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند توفیق انسان را منوط به رعایت عفاف و حجاب کرده است، یادآور شد: اگر انسان از این امر الهی تخطی کند به خوشبختی خود ضرر می‏‌زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امروز انسان به قدری به بلوغ رسیده است که باید خوب و بد را تشخیص دهد، خاطر نشان کرد: باید مقوله عفاف و حجاب در جامعه تبیین و تبلیغ شود و با توجه به یک رویکرد کلی اگر در جامعه هنجارها توسط افرادی رعایت نشوند باید طبق مقررات با این افراد برخورد شود.

وی اظهار داشت: تبیین، تبلیغ عفاف، حجاب و همچنین برخورد با افرادی که هنجارها و ارزش‏ها را رعایت نمی‏‌کنند در جامعه ضروری است.

حجت‏‌الاسلام دشتکی تصریح کرد: وجود برخورد‏ها در جامعه به دلیل کم‌بودن تبیین، تبلیغ عفاف و حجاب است و باید به این امر بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول