اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر تاکید کرد

لزوم اعمال سیاست‌های تشویقی در بحث حجاب و عفاف

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر بر لزوم اعمال سیاست‌های تشویقی در بحث حجاب و عفاف تاکید کرد.

لزوم اعمال سیاست‌های تشویقی در بحث حجاب و عفاف

حجت‌الاسلام رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دین اسلام دین اخلاق و تربیت است و همه دستورهای دین اسلام برای تربیت و انسان‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل تربیتی در دین اسلام بحث حجاب و عفاف است، افزود: حجاب فقط مختص زنان نیست و باید مردان نیز حجاب داشته باشند.

امام جمعه ابهر با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های غیور افزود: فرد غیور کسی است که به حریم دیگران وارد نشده و اجازه ورود هیچ‌کس را به حریم خود ندهد.

وی خاطرنشان کرد: زنی که حجاب خود را در برابر مرد نامحرم حفظ نمی‌کند و مردی که به زن نامحرم نگاه می‌کند، هیچ‌کدام غیور نیستند، چرا که به بیگانه اجازه تجاوز داده و به حریم دیگران تجاوز می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه در سوره نور نیز بر بحث حجاب و عفاف تاکید شده است، افزود: یکی از عللی که موجب افزایش طلاق میشود، رعایت نکردن حجاب و عفاف است.

وی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف به زندگی انسان‌ها استحکام می‌بخشد و همین امر موجب دوری افراد از بزهکاری می‌شود.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: به منظور داشتن خانواده‌های سالم و تحکیم بنیان خانواده باید مسئله حجاب در جامعه رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اعمال سیاست‌های تشویقی در زمینه حجاب و عفاف اضافه کرد: یکی از شرکت‌ها و دستگاه‌های نیازمند نیرو می‌توانند انجام دهند، این است که به استخدام افراد با حجاب بپردازند.

حجت‌الاسلام رحیمی دادن تخفیف شهریه به دانشجویان با حجاب را از دیگر عوامل ترویج فرهنگ حجاب در جامعه عنوان کرد و افزود: برگزاری کارگاه آموزشی برای افراد بی‌حجاب و آموزش آنها نیز از دیگر مسائلی است که موجب ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه می‌شود.

وی آموزش و پرورش را نیز از دیگر دستگاه‌های تاثیرگذار در بحث فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: این دستگاه نیز می‌تواند به آموزش دانش‌آموزان در زمینه حجاب و عفاف بپردازد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول