اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد:

حجاب و عفاف ضامن سعادت جامعه است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: حجاب و عفاف دو مورد از ارزش‌های دینی جامعه ما به شمار می‎رود که مبتنی بر مبانی فکری و اندیشه دین مبین اسلام است.

حجاب و عفاف ضامن سعادت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمدرضا بسیج پیش از ظهر امروز در جمع خواهران بسیجی شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: حجاب و عفاف دو مورد از ارزش‌های دینی جامعه ما به شمار می‎روند که مبتنی بر مبانی فکری و اندیشه دین مبین اسلام هستند.

وی افزود: هدف از آفرینش انسان، رسیدن به سعادت اخروی است که لازمه رسیدن به هدف، تلاش و کوشش در دنیا و انجام اموری است که دین اسلام در این راستا برای مسلمانان قرار داده است.

بسیج با بیان اینکه روح انسان در برابر جسم او از اصالت بیشتری برخوردار است، گفت: انسان متشکل از جسم و روح است، به گونه‌ای که روح او اصالت داشته و جسم او فرع است، برهمین اساس در تضاد میان لذت جسم و لذت روح، آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است، لذت روح است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد عفاف را امری درونی دانست و گفت: حجاب امری ظاهری و عفاف، امری درونی است، بر همین اساس رسیدن به درک و بینش درونی نسبت به ارزش‌های اسلامی و دینی زمینه و بستر لازم را برای حجاب و پوشش ظاهری فراهم می‌کند.

بسیج ادامه داد: حجاب و عفاف هم مربوط به زن است و هم مرد باید به آن توجه داشته باشد، هر چند به دلایلی حجاب و عفاف زنان از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است اما رعایت عفاف و حجاب برای مردان نیز دارای اهمیت بوده و خداوند بزرگ هر دو قشر را موظف به رعایت عفاف و حجاب می‌‎داند.

وی با بیان اینکه حجاب، پاسداشت جسم انسان از تعرض دیگران است، افزود: حجاب امری ظاهری است و فلسفه ایجاد آن پاسداری از جسم و حریم انسان در برابر تعرض دیگران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: این در حالی است که عفاف امری درونی بوده و در راستای نگهداشت و پاسداری از عقل و روح انسان از تعرض دیگران واجب شده است.

بسیج خاطرنشان کرد: به طور قطع و یقین رسیدن به سعادت و فلاح بدون بهره‌گیری از این دو ارزش میسر نیست.

وی به نظام فکری غرب در رابطه با بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: امروزه در جوامع غربی عفاف و حجاب کنار گذاشته شده و نه تنها ارزش به شمار نمی‎رود، بلکه آنها سعادت خود را در چیزی جست‌وجو می‌کنند که هیچ ارتباطی با حجاب و عفاف ندارد.

بسیج خاطرنشان کرد: نگاه به زن در فرهنگ اسلامی کاملا متفاوت با نگاه مکتب‌های غربی به زن است، اسلام برای زن جایگاه و ارزش والایی در نظر گرفته و برای آن هویت و نقشی مستقل از مرد قرار داده که زنان جامعه ما با درک این موضوع می‌توانند در حفظ و حراست از ارزش‎‌های وجودی خود بهتر و بیشتر عمل کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول