اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجاب و عفاف اقتدار ماست

انتقاد شدید استاندار اردبیل از برخی بدحجابی‌ها در نمایشگاه‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل با تاکید بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه، از وضعیت بدحجابی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های اردبیل انتقاد کرد و خواستار اصلاح این وضعیت شد.

انتقاد شدید استاندار اردبیل از برخی بدحجابی‌ها در نمایشگاه‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در نشست با برگزار‌ کنندگان نمایشگاه ضیافت در اردبیل اظهار داشت: بنده شخصاً به این دلیل در نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل حضور نمی‌یابم که در این مکان‌ها برخی از شرکت‌کنندگان زن خارج از استان و یا حتی داخل استان حجاب کامل خود را رعایت نمی‌کنند و نسبت به این امر اهتمام جدی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه خاطرنشان کرد: ما قرار نیست تمام ارزش‌های خودمان را فدای اقتصاد، پول و کسب در‌آمد کنیم بلکه ضرورت دارد با تذکر به بانوان شرکت‌کننده در نمایشگاه‌های مختلف آنها در شهر دار‌الارشاد اردبیل حریم‌دار اسلام، آرمان تشیع و محصول خون شهدا و نهضت عظیم امام راحل باشند.

استاندار اردبیل یادآور شد:‌ شایسته است مدیرعامل و کارکنان نمایشگاه چه زن و چه مرد تذکر لازم را از باب امر به معروف و نهی از منکر به بانوان بد‌حجاب ارائه کنند و حتی می‌توانند به عنوان یک حرکت تاثیر‌گذار روسری یا مقنعه‌ای را تهیه کرده و به عنوان هدیه به آنها عرضه کنند.

صابری گفت: ما نباید در این مسائل منتظر دخالت نیروی انتظامی باشیم چرا که نیروی انتظامی به رغم گستردگی فعالیت‌های اجتماعی با کمبود نیرو و امکانات مواجه است و ضرورتی ندارد در هر نقطه‌ای از شهر مامور پلیس به کار بگیریم تا چهره ارزشی شهر حفظ شود.

این مسئول تاکید کرد: اگر همه افراد جامعه خود را در قبال انجام کارها و گاه خطاهای دیگران مسئول بدانند و به تذکر لسانی و یا نگاه رفتار متفاوت نسبت به افراد بد‌حجاب همت کنند بخش زیادی از معایب و مشکلات در این بخش برطرف می‌‌شود.

استاندار اردبیل بیان داشت: ما با اعمال مقررات شدید می‌توانیم با گرانفروشی و برخی اقدامات خارج از عرف برخورد کنیم، اما در حوزه فرهنگی و حفظ ارزش‌ها نباید به نیروی قهری متوسل شده بلکه با تقویت مبانی اعتقادی و نظارت همگانی از سوی پدر و مادر، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و... می‌توانیم بر چالش بد‌حجابی نیز غلبه کنیم.

صابری تصریح کرد: اگر معلم، استاد و بازاری ما در احترام و تکریم به یک زن با حجاب نسبت به یک بانوی بد‌حجاب تفاوت‌ها و تمایز‌ها را قائل شوند به یقین در اصلاح فرایند حجاب و عفاف تاثیر‌گذار خواهد بود چرا که گاه با رفتار خودمان می‌توانیم افراد را آگاه به خطاها و اشتباهاتشان کنیم.

این مسئول با تبیین عنوان دار‌الارشاد برای اردبیل ادامه داد:‌ معنای این کلمه مقدس آن است که در این دیار همه موجودات زنده غیر‌زنده باید ارشاد‌گر و هدایت‌بخش بشریت باشند و ما در این شهر شاهد حضور حتی یک فرد بی‌حجاب و بد‌حجاب نیز نباشیم.

 

عسل‌فروشی‌های تقلبی با اعمال قانون جمع‌آوری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تذکرات مکرر خود در خصوص جمع‌آوری فروشندگان عسل تقلبی در کنار جاده‌ها بیان داشت: در کنار اطلاع‌رسانی به مسافران و عموم مردم برای خرید نکردن از این دوره‌گرد‌ها باید از طریق قانونی برخورد جدی شده و به جمع‌آوری آنها اقدام کرد.

صابری یکی از ابزارهای قانونی برای جمع‌آوری این دوره‌گرد‌ها را اعمال قانون ممنوعیت خرید و فروش در 68 کیلومتری حریم راه‌ها اعلام کرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و بهداشت می‌تواند تیمی قوی در این زمینه تشکیل دهد و با برگزاری یک مانور برخورد با فروشندگان عسل تقلبی به جمع‌آوری دیگر فعالان این عرصه همت کنند.

وی گفت: یقین داریم که این افراد با سلامت مردم بازی می‌کنند و حتی با آثار تبلیغی که عسل تقلبی آنها در مسافرگریزی دارد باید برخورد جدی و قاطع با آنها از طریق ابزارهای قانونی صورت گیرد.

استاندار اردبیل برخورد جدی تعزیرات حکومتی را با تخلف مدیران، کارکنان، فرمانداران و کارگزاران متخلف احتمالی را یادآور شد و افزود: در اجرای قانون نباید به سفارش‌ها توجه کرد بلکه انتظار می‌رود به صورت قاطع تعزیرات حکومتی با هرگونه افزایش غیر‌قانونی قیمت‌ها و حرکت‌هایی که مخالف حفظ سلامتی و تندرستی مردم باشد برخورد شده و در این زمینه باید به توصیه  سفارش دیگران گوش کرده یا عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین مهدی خدمتی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل نیز از برگزاری نمایشگاه ضیافت از 27 تیرماه خبر داد و اذعان داشت: برای حفظ حجاب و عفاف بانوان حاضر در این نمایشگاه لباس تیپ ارزشی با روپوش و مقنعه مناسب تهیه شده که به‌زودی به شرکت‌کنندگان برای پوشش یک دست ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول