اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در کنگاور

همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ آمرین به معروف و ناهیان از منکر و نیز عاملان و خیران زکات در شهرستان کنگاور برگزار شد.

همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شد

به گزارش خبرنگار فارس از کنگاور، حجت‌الاسلام علی رنجبر عصر سه‌شنبه در این همایش، احیای این دو فریضه را رسالت خطیر حکومت اسلامی خواند و گفت: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن به گونه‌ای است که خداوند بعد از ایمان به خدا و معاد، از آن به ‌عنوان یکی از ویژگی‌های انسان مومن یاد می‌کند.

رنجبر با تاکید بر اینکه کم‌توجهی به این فرایض موجب کمرنگ شدن بقیه فریضه‌ها می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم اهمیت دادن به امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه رواج دهیم، همانگونه که فرایضی همچون نماز و روزه در بین جامعه نهادینه شده است.

معاون امور استان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور پیروزی ملت مسلمان ایران در دفاع مقدس را ناشی از تکیه مردم به دستورات الهی و حرکت حول محور ولایت خواند و افزود: امروزه باورهای جوانان ما مورد هجمه همه‌جانبه دنیای استکبار قرار گرفته و پیروزی در این میدان با اسلحه و مهمات میسر نیست و سلاح خاص خود را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: ما به‌ عنوان یک مسلمان، سلاحی که در اختیار داریم، همین امر به معروف و نهی از منکر است.

رنجبر صبر، حوصله و اتکا به خداوند را از ضروریات آمرین به معروف و ناهیان از منکر دانست و تاکید کرد: اگر به این باور رسیدیم که ارتکاب هر گناه، قلب را مکدر کرده و صفای باطن را از بین می‌برد، آنگاه نمی‌توانیم در برابر منکرات سکوت کنیم.

رنجبر پرداخت زکات را مصداق بارز معروفات دانست و تاکید کرد: بی‌توجهی به پرداخت زکات، توجه به مسائل دینی را در خانواده‌ها کمرنگ می‌کند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول