اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

آموزش مناسب آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: آموزش و سازمان‌دهی مناسب آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضروری است.

آموزش مناسب آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح چهارشنبه‌ شب در نشست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهم دینی است و باید فضا را برای عمل به این فریضه الهی مهیا سازیم و این امر نیازمند حضور تمامی مسئولان و آحاد جامعه است.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: برای فراگیری این فریضه دینی در جامعه باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را به بطن جامعه انتقال دهیم و همگان را برای عمل به این فریضه مهم الهی و اسلامی آماده سازیم و این امر نیازمند تلاش مداوم مسئولان ذی‌صلاح است.

مصلح با تاکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های جامعه اسلامی است و این مهم وظیفه مسئولان و مردم در ترویج این فریضه الهی و اسلامی را سنگین‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب همگانی است و همه مردم باید خود را ملزم بدانند و نسبت به این مقوله حساس باشند چرا که عمل به این فریضه دینی اصلاح جامعه از بدی‌ها و زشتی‌ها را به دنبال دارد و سبب حرکت شتابان جامعه به سمت خیرات می‌شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در شرایط کنونی جامعه اذعان داشت: در شرایط کنونی با توجه به حجم گسترده تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های اسلامی و انقلابی، احیای امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از دستورات قرآنی و یک فریضه الهی است که همه اقشار جامعه برای ریشه‌کنی فساد، گناه و معصیت در جامعه باید به این امر توجه کنند.

مصلح با اشاره به اهمیت نقش دستگاه‌های تبلیغی در احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تمامی دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی و همچنین رسانه‌ها باید حضور فعال و مؤثر داشته باشند.

مصلح گفت: از عوامل مهمی که سبب گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود، آموزش و سازمان‌دهی مناسب آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تشکیل ستادهای فرعی امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در تمامی بخش‌ها، شهرها، روستاها و جوامع انسانی است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول