اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای مسکن خوزستان اعلام کرد

مرداد آخرین مهلت تأمین آورده تعاونی‌های مسکن مهر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای مسکن خوزستان پایان مرداد ماه را آخرین مهلت تعاونی‌ها برای تأمین آورده مسکن مهر اعلام کرد.

مرداد آخرین مهلت تأمین آورده تعاونی‌های مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در شورای مسکن استان با تأکید دوباره بر حذف تعاونی‌های غیرفعال مسکن مهر، گفت: تعاونی‌هایی که تعهد خود را در تأمین سهم آورده تا پایان مرداد ماه به انجام نرسانند از لیست مسکن مهر حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت تعاونی‌ها نهایتا تا یک ماه آینده روشن می‌شود، افزود: تعاونی‌های حذف شده نمی‌توانند نسبت به پولی که پیش از این پرداخت کرده‌اند ادعایی داشته باشند و پس از تعیین جایگزین وجه آنها مسترد می‌شود.

استاندار خوزستان در ادامه تأکید کرد: واحدهای غیرفعالی که در مرحله فوندانسیون، اسکلت و سقف باشند در مرحله نخست حذف می‌شوند.

حجازی گفت: بر اساس مجوزی که در حال تصویب است، بلوک‌های غیرفعال این طرح در شهرستان‌ها به انبوه سازان یا افراد فاقد مسکنی که واجد شرایط بند «ج» نیستند (افرادی که پیش از این از تسهیلات مسکن استفاده کرده‌اند اما در حال حاضر فاقد مسکن هستند) واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حذف تعاونی‌های غیرفعال جدی هستیم، از اعضای تعاونی‌ها خواست که از شرایط تسهیلات مسکن مهر، با نرخ 4 درصد ‌‌نهایت استفاده را ببرند چرا که احتمالا این شرایط در سال آینده تکرار نخواهد شد و نرخ سود تسهیلات به 14 درصد افزایش یابد.

حجازی همچنین گفت: بر اساس صورتجلسه‌ای که با فرمانداران امضا شده قرار است در شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت در شهرهای با جمعیت بالای 50 هزار نفر، 10 هزار و 209 واحد مسکن مهر در شهرستان‌ها به بهره برداری برسد.

رئیس شورای مسکن خوزستان افزود: بر اساس این توافقنامه مقرر شد در آذر ماه نیز 13 هزار و 397 واحد و در اسفند ماه نیز 9 هزار و 615 واحد افتتاح شود، در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر نیز قرار است تا پایان امسال 5 هزار و 881 واحد به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر احداث زیرساخت‌ها و اتمام عملیات حفاری دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و فاضلاب، برق و گاز باید تا پایان تیر ماه، اظهار کرد: شهرداری نیز باید در مرداد ماه برای اجرای آسفالت، فضای سبز و بازارچه اقدام کند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: با وجود تأکیدات گذشته در این نشست گزارشی از برنامه دستگاه‌ها در مورد ساخت مدرسه، خانه بهداشت و مسجد در طرح‌های مسکن مهر ارائه نشد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول