اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار اردبیل:

اعتبار برگشت خورده مربوط به زیر‌ساخت مسکن مهر است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار استان اردبیل گفت: ‌اعتبار برگشت خورده مربوط به زیر‌ساخت‌های مسکن مهر است که ما هیچ فعالیتی در این زمینه نداریم.

اعتبار برگشت خورده مربوط به زیر‌ساخت مسکن مهر است

پرویز عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این اعتبار از محل زیر‌ساخت‌های مسکن مهر برای آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل در سال 89 اختصاص یافته بود که ما به دلیل محدودیت در حوزه فعالیتی یادشده نتوانستیم از این اعتبار استفاده کنیم و رقم برگشتی متعلق به این حوزه بوده است و غیر از آن ریالی از اعتبار آب و فاضلاب روستایی اردبیل برگشت نخورده است.

وی در مورد مجتمع شهید کسایی با ظرفیت آبرسانی 20 روستا در اردبیل خاطرنشان کرد:‌ این پروژه با یک میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است که برای تکمیل آن به تامین اعتبار بیشتری نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آبفار استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجتمع آبرسانی خروسلوی بیله‌سوار توان آبرسانی به 170 روستای همجوار را دارد، یادآور شد: هنوز اجرای این پروژه در قالب پروژه‌های مهر ماندگار قطعی نشده ولی برآورد ما برای تکمیل این پروژه 15 میلیارد تومان است که فاز اول این پروژه با 10 میلیارد تومان اعتبار به مناقصه رفته است.

عباسی اعتبار اولیه این پروژه را یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و به خبرنگار فارس گفت: البته رقم نهایی تکمیل این پروژه بزرگ آبرسانی 30 میلیارد تومان خواهد بود که به نظر می‌رسد در فازهای مختلف قابلیت اجرایی پیدا کند.

این مسئول با غیر‌قابل قبول خواندن آبرسانی سیار در قرن 21 بیان داشت: مشکل زیر‌ساخت‌ها سبب شده است تا نتوانیم به صورت کامل آبرسانی به روستاهای مختلف را انجام دهیم که به همین دلیل آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب سالم با 16 دستگاه تانکر که شش دستگاه آن شبانه‌روزی آبرسانی می‌کنند در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان اردبیل عمده روستاهای فاقد آب که ضرورت آبرسانی با تانکر را دارند مربوط به شهرستان بیله‌سوار و گرمی اعلام کرد و افزود:‌ اجرای مجتمع‌های آبرسانی آج‌اشمه در پارس‌آباد را سال گذشته از امور عشایر تحویل گرفتیم که قادر است برای 135 قشلاق آبرسانی داشته باشد تا آب پایدار را به این مناطق منتقل کند.

عباسی در حال اجرا بودن 23 مجتمع آبرسانی و مراحل تکمیلی این مجتمع‌ها را خاطرنشان کرد و ادامه داد: در این مجتمع‌ها ذخیره آب به صورت دایمی خواهد بود و ما در آبرسانی سیار از طریق تانکر‌ها به ازای هر متر‌مکعب 2 هزار تومان پول از روستاییان دریافت می‌کنیم.

وی به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت و دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: مجتمع‌های عمران‌آباد پارس‌آباد،‌ برزند گرمی،‌ امام حسن (ع) نمین، ویلکیج نمین، ایلخی گرمی، شهید رجایی و بالازاده گرمی و برندق خلخال به مناسبت‌های مختلف در سال جاری به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان اردبیل در پایان گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 15 میلیارد تومان ردیف‌های اعتباری اجرایی ملی برای پروژه‌های آبرسانی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول