اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

احداث 5 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 20 هزار نفر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار داشت: در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت عملیات احداث 5 هزار و 500 واحد سهمیه مسکن مهر بر اساس تعهد سال‌های اخیر در حال اجراست.

احداث 5 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 20 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار داشت: 95 درصد این واحدها به مرحله عقد قرارداد و مابقی به مرحله پرداخت رسیده است به طوری که صاحبان 2 هزار واحد پایان کار دریافت کردند.

وی افزود: در بخش مسکن روستایی سهمیه استان اردبیل در سال 90، 7 هزار واحد بوده که 45 درصد از این سهمیه تاکنون با معرفی به بانک تشکیل پرونده شده و 10 درصد آنها نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

این مسئول یکی از مشکلات پیش رو را نرخ تسهیلات بانک‌ها اعلام کرد و ابراز داشت: هیچ روستایی علاقمند نیست با 21 درصد سود تسهیلات بانکی وام مسکن روستایی دریافت کند و به همین دلیل این نرخ بر اساس مصوبه دولت و بانک مرکزی به چهار درصد تقلیل یافته که امیدواریم بانک‌های استان با پذیرش سفته زنجیره‌ای به عنوان تضمین تسهیلات خود را با نرخ سود چهار درصد پرداخت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بانک‌های عامل موظف به پذیرش ضمانت سفته زنجیره‌ای شدند، افزود: انتظار می‌رود با برقراری امکانات و تسهیلات مناسب مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته 700 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در روستاها صرف شده است به طوری که اجرای طرح هادی مطابق با مفاد برنامه پنجم در روستاهای بالای 20 خانوار اجرایی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در مجموع تاکنون 280 روستا در استان اردبیل از اجرای طرح هادی بهره‌مند شدند و اجرای کامل طرح هادی منوط به تخصیص اعتبار کامل است که به نسبت تخصیص اعتبار اجرای آن انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: در 74 درصد روستاهای بالای 100 خانوار استان اردبیل اجرای طرح هادی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم تا دو سال آینده این امر تحقق پیدا کند.

وی بیان داشت: در پنج سال گذشته 170 روستای استان شاهد اجرای طرح هادی بوده و مطابق قانون بودجه سال گذشته هشت درصد اعتبارات عمرانی تملک دارایی استان‌ها به این امر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیران برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان ضرورت پرداخت حق‌السهم شرکت‌های خدمات‌رسان را از بابت اجرای طرح‌های پروژه مسکن مهر ضروری دانسته و از استاندار اردبیل خواستند سهم شرکت آب، برق، گاز و مخابرات را از محل افزایش تسهیلات مسکن مهر یا سهم دولتی پرداخت کنند تا این شرکت‌ها در فروش انشعاب خود دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول