اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

ساخت 1000 واحد مسکن مهر در آستارا

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساخت ‌یک‌هزار و 96 واحد مسکن مهر در این شهرستان خبر داد.

ساخت 1000 واحد مسکن مهر در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبانپور پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان به وضعیت ساخت مسکن مهر آستارا اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع مسکن مهر با تاکیدات رئیس جمهوری در حال انجام است و بالغ بر یک‌هزار و 96 واحد مسکن به صورت 99 ساله و سه جانبه و ‌یک‌هزار و 471 واحد نیز به طور خودمالک در این شهرستان در حال اجرا بوده و از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی در دو مجتمع جداگانه شامل یک سایت 900 واحدی و یک سایت 192 واحدی در حال احداث است.

این مسئول، آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن را از امکانات مسکن مهر آستارا ذکر کرد و افزود: در سایت مسکن مهر آستارا فضای سبز و تجاری پیش‌بینی شده است.

وی ابراز کرد: در سایت مذکور از پیشرفته‌ترین امکانات سازه‌ای بهره‌گیری شده و دارای سیستم سازه‌ای دیوارهای باربر بتنی با قالب‌های مدولا است و از شمع بتنی به عمق 30 متر استفاده شده و هر بلوک 40 عدد شمع 30 متری دارد که طول شمع‌های این پروژه حدود 11 کیلومتر در زیر فونداسیون داخل اجرا شده است.

شعبانپور، مجموع واحدهای مسکن مهر آستارا را دو هزار و 563 واحد عنوان کرد و گفت: پروژه 900 واحدی مسکن مهر آستارا در 10 طبقه با زیربنای هر واحد مسکونی حدود 105 مترمربع با مشاعات و متراژ مفید هر واحد 75 متر مربع احداث شده است.

به گفته وی، تمام واحدهای این مجتمع از استانداردهای بین‌المللی شامل بهینه‌سازی مصرف انرژی، پنجره‌های دوجداره، لوله کشی اسپیلت و پکیج بهره‌مند است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، ساخت مسکن مهر را با هدف رفاه، آسایش و امنیت برای اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار کم‌درآمد ذکر کرد و افزود: مسکن مهر با پیشرفت قابل توجهی در استان در دست اجراست و امیدواریم با همکاری و مساعدت متقاضیان به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به نظارت در ساخت و سازهای مسکن مهر خاطرنشان کرد: در ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر، کیفیت پروژه‌ها و مراحل طراحی با وجود مشاوران و نیز نظارت اداره کل راه و شهرسازی به خوبی صورت می‌گیرد.

شعبانپور متذکر شد: در ساخت مسکن مهر باید توجه ویژه‌ای در بخش تاسیسات زیربنایی و فاضلاب و تامین فضای خدماتی انجام گیرد و امیدواریم با تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان این واحدها آماده واگذاری به مردم شوند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول