اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام طائب:

کتاب "نورالدین پسر ایران" شرایط جنگ را تشریح می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه عمار کشور به کتاب "نورالدین پسر ایران" اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب ارزشمند اوضاع جنگ از ابتدا تا پایان آن را بازگو می‌کند و با مطالعه آن متوجه می‌شوید که چه شرایطی بر جنگ ما حکم‌فرما بود.

کتاب "نورالدین پسر ایران" شرایط جنگ را تشریح می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حجت الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار کشور عصر پنجشنبه در یادواره شهدای روستای آزادمون و سالگرد رحلت محقق شهیر نهج البلاغه مرحوم حجت‌الاسلام دشتی با ابراز خرسندی از حضور در مراسم شهدا بیان داشت: در مجلس شهدا هستیم و باید به دو سئوال مهم در مورد این عزیزان پاسخ دهیم.

طائب تصریح کرد: این دو سوال این است که راهی که شهدا انتخاب کردند که همان شهادت بود موجب برد آنها شد یا باختند و بعد اینکه خداوند متعال می‌فرماید که شهدا زنده اند یعنی چه و آیا این زندگی خوبی است و بالاخره اینکه فرآیند انتخاب شهدا چگونه بوده است و ثمره کار دنیایی آنها چه شد.

فرمانده قرارگاه عمار کشور با بیان اینکه برای پاسخ به سئوال نخست باید مقدمه‌ای از جهان آفرینش عنوان کرد، ابراز داشت: در این عالم خداوند هر چیزی را خلق کرد برای انسان بود و ارزش هر چیزی در عالم به وجود انسان بستگی دارد و اگر آدمیزاد را از دنیای مادی برداریم، هیچ چیز قیمت ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه چیزهای عالم  به غیر از یک چیز را انسان می‌تواند جمع‌آوری کند، تصریح کرد: آن یک چیز که به عنوان سرمایه، خداوند متعال به صورت مجانی به ما عطا کرده است سرمایه عمر است که قابل جمع‌آوری نیست و باید به اجبار آن را مصرف کرد.

طائب افزود: برای همه انسان‌ها این سرمایه مشخص شده است ولی خداوند به هیچ کس مقدار آن را نشان نداده است یعنی در واقع کنتور عمر انسان مشخص نیست و به همین علت فقط میزان مصرف عمر را می‌توان گفت و باقی مانده عمر برای ما هویدا نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر کنتور عمر را می‌دیدیم، آنگاه به این صورت زندگی نمی‌کردیم، بیان داشت: از همین رو همگان فکر می‌کنند که تا ابد زنده هستند و اعمال‌شان به این صورت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه خداوند دو خریدار را برای عمر شهدا معرفی کرد، ابراز داشت: دنیا و خود خداوند به عنوان خریداران شهدا محسوب می‌شوند که اگر هر کدام از این دو انتخاب شود، یک ویژگی و دو صفت دارد.

طائب ادامه داد: اگر شهید عمر خود را به دنیا می‌فروخت ویژگی بخیل بودن یعنی اینکه قطره چکانی پاداش می‌دهد و دو صفت محدودیت مکانی و زمانی را از آن دریافت می‌کرد یعنی یک زمان مشخص و در یک مکان مشخص با پرداخت آخرین قسط یعنی نفس آخر تمام می‌شود.

فرمانده قرارگاه عمار فروختن عمر شهید به خدا را بسیار مناسب‌تر عنوان کرد و ابراز داشت: خداوند می‌فرماید که اگر من خریدار عمر تو باشم یک ویژگی دارد که نسیه است یعنی در این دنیا هیچ چیزی نصیبت نمی‌شود اما آن دنیا متعلق به تو است و دو صفت نداشتن محدودیت مکانی و زمانی است به این معنا که بهشتی به تو می‌دهم که به اندازه وسعت زمین و آسمان‌ها است و برای همیشه ابد در اختیار تو است.

وی اذعان داشت: شهدا عمر خود را به خدا فروختند و برنده شدند و این جایگاه شهدا نزد خداوند است.

طائب در ادامه صحبت‌هایش به سئوال دوم یعنی شهدا زنده‌اند یعنی چه اشاره کرد و افزود: آدم زنده اثر می‌گیرد و اثربخش است اما انسانی که می‌میرد، به دلیل قطع شدن ارتباط جسم و روح نمی‌تواند اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: اما شهدا روح تاثیرگذار دارند یعنی خداوند در حقیقت زندگی دوباره در دنیا را به شهدا داده است که برخی کارهای‌شان برای خانواده‌ها و مردم قابل لمس بوده که از جمله آن می‌توان به امضای دفتر دختر شهید اشاره کرد.

فرمانده قرارگاه عمار کشور مهم‌ترین دلیل تاثیرگذاری شهدا را بازبودن پرونده آنها به خوبی دانست و خاطرنشان کرد: علمای بزرگ ما نیز در راستای کار شهدا قدم برداشتند که حجت‌الاسلام دشتی یکی از این علما است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دشتی مفسر بزرگ نهج البلاغه تصریح کرد: ایشان نیز می‌توانست مثل دیگران به دنبال مال‌اندوزی و کاسبی باشد اما این عالم بزرگ رفت تا علم علی بن‌ابی‌طالب را بیاموزد.

طائب خطاب به مردم محمودآباد ابراز داشت: به شهر خود بنازید، چرا که هم عالم بزرگی دارید و هم رزمندگان ارزشمندی که هر کدام از این‌ها می‌توانند 40 نفر از شما را شفاعت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود به کتاب "نورالدین پسر ایران" اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب ارزشمند که خاطرات یک رزمنده جانباز را به رشته تحریر در آورده است، اوضاع جنگ از ابتدا تا پایان آن را بازگو می‌کند و با مطالعه آن متوجه می‌شوید که چه شرایطی بر جنگ ما حکم‌فرما بود.

وی با اشاره به تحولات دنیا به ویژه بیداری اسلامی تصریح کرد: چه کسی فکر می‌کرد که فرعون مصر در قفس آهنین محاکمه شود و یا مستبد لیبی به این شکل از بین برود و تزلزل در عربستان، جنبش‌های یمن و دیگر کشورها همه این‌ها برگرفته از درسی بود که شهدا و رزمندگان ما به رهبری امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب به دنیا دادند.

وی اضافه کرد: باید این باور را داشته باشیم که شهدا در بین ما هستند و برای کشور کار می‌کنند و باید همه تلاش کنیم که دنیا را برای ندای حضرت ولی عصر(عج)  آماده کنیم.

انتهای پیام/ر10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول