اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان:

اعتبارات بر مبنای مدال‎آوری هیئت‎های ورزشی توزیع شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان گفت: اداره کل ورزش و امور جوانان اگر می‎خواهد به هیئت‎های ورزشی کمک کند باید بر مبنای تاثیرگذاری هیئت‎ها و مدال‎آوری آنان در توزیع اعتبارات اقدام کند.

اعتبارات بر مبنای مدال‎آوری هیئت‎های ورزشی توزیع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدوحیدرضا میرا صبح امروز در مدیران تربیت‎بدنی و جوانان استان گلستان با تاکید بر اینکه اعتبارات باید در جایی مصروف شوند که استعداد در آن منطقه نهفته است گفت: نباید صرفا به دنبال راضی نگهداشتن هیئت‎های ورزشی بود بلکه تخصیص اعتبار باید بر مبنای عدالت و آنچه حق هیئت‎ها است انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دوومیدانی مادر همه ورزش‎ها است تصریح کرد: باید به همان اندازه که این ورزش اهمیت دارد به آن توجه شود چرا که کمتر ورزشی را می‎توان یافت که با دویدن و تحرک عجین نباشد.

رئیس هیئت دو میدانی گلستان با اذعان به اینکه دویدن و تحرک در بیش از 90 درصد رشته‎های ورزشی ایفای نقش می‎کند یادآور شد: اکثر قهرمانانی که در رشته‎های ورزشی مطرح می‎شوند سابقه‎ای در دوومیدانی دارند.

میرا نقش صدا و سیمای مرکز استان را در شناساندن رشته دومیدانی مهم خواند و افزود: متاسفانه صدا و سیما آن طور که باید نتوانسته اهمیت این رشته را با توجه به اینکه دوومیدانی گلستان افتخارات زیادی در عرصه ملی و بین‎المللی کسب کرده در برنامه‎های خود بگنجاند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا 150 مدال در مسابقات آسیایی و المپیک متعلق به دوومیدانی است خاطر نشان کرد: توجه به این رشته ورزشی می‎تواند سطح کشور را بالا ببرد و باید مطمئن باشیم اگر با همه تلاش‎ها به عنوان مثال در رشته کشتی در المپیک سه مدال و در وزنه‎برداری دو مدال برای کشور ایران است اما در دوومیدانی حداقل 10 مدال المپیک کشور متعلق به دوومیدانی است.

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان بی‎توجهی به این رشته را مشکلی اساسی خواند و اظهار داشت: تا زمانی که صدا و سیما به انعکاس این فعالیت‎ها توجه نکند یقینا هیچ حامی مالی برای این ورزش سرمایه‎گذاری نمی‌کند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول