اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک در مجلس:

اختصاص اعتبارات ویژه برای آب روستایی در اراک ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص اعتبارات ویژه برای آب روستایی در اراک شد.

اختصاص اعتبارات ویژه برای آب روستایی در اراک ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن آصفری ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب اراک اظهار داشت: در حال حاضر برخی از روستاهای شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب با مشکلات جدی آب مواجه هستند به طوری که 23 روستا از روستاهای این مناطق از آب معدنی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی اقدام بسیار ارزشمندی است که توسعه و گسترش این مجتمع‌ها باید با تخصیص اعتبارات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: اختصاص اعتبارات ویژه برای آبرسانی به روستاهای استان به ویژه شهر اراک یکی از نیازهای ضروری است که می‌طلبد مسئولان مربوطه در این راستا اقدام کنند.

آصفری همچنین از وجود مشکل فاضلاب در شهرهای کمیجان و خنداب خبر داد و خاطر نشان ساخت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه دفع فاضلاب در این دو شهر وجود دارد شایسته است وزارت نیرو اعتبارات لازم را برای مطالعه و اجرای فاضلاب در این دو شهر اختصاص دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مشکل آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه شازند گفت: نیروگاه شازند روزانه چندین تن مواد آلاینده تولید می‌کند که این موضوع مشکلات بسیاری را برای مردم شهرهای اراک و شازند ایجاد کرده است.

نماینده مردم در مجلس گفت: امروز در بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله خوانساری اراک 3 هزار و 560 نفر در انتظار دریافت خدمات درمانی هستند که این ناشی از آلودگی شهر اراک است.

آصفری با طرح این سؤال که چرا گازی که در استان برای مصرف نیروگاه لازم است باید به کشورهای دیگر صادر شود گفت: با استفاده از سوخت گاز به جای سوخت مازوت در نیروگاه بخش اعظمی از آلودگی ناشی از سوخت مازوت کاهش می‌یابد استفاده از سوخت گاز به جای مازوت ضروری است و نباید اجازه داد گازی که حق قانونی این مردم است در جای دیگر به مصرف برسد.

وی با اشاره به تنظیم شکایتی از نیروگاه به دادستان کل کشور اظهار داشت: برای کاهش آلودگی نیروگاه چندین راه وجود دارد یا باید تولید این نیروگاه کاهش یافته و یا اینکه از سوخت گاز به جای مازوت استفاده شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در ادامه خواستار اختصاص حقابه رودخانه قره‌چای در اراک شد و گفت: رودخانه قره‌چای از شش شهر استان عبور می‌کند اما هیچ حق‌آبه‌ای به این روستاها پرداخت نمی‌شود که باید مسئولان وزارت نیرو در این رابطه تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول