اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

72 درصد اعتبارات استان بوشهر در حوزه عمران و فرهنگ هزینه شده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: 72.5 درصد اعتبارات استان بوشهر در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی شامل عمران شهری و روستایی، حمل و نقل و توسعه راه‌ها، فرهنگ و هنر و گردشگری، آموزش و کشاورزی هزینه شده است.

72 درصد اعتبارات استان بوشهر در حوزه عمران و فرهنگ هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رسول زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرانه اعتبارات عمرانی استان بوشهر در سال جاری نسبت به جمعیت استان 361 هزار تومان است، این در حالی است که سرانه اعتبارات عمرانی استان بوشهر در سال گذشته 284 هزار تومان بوده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه رتبه نخست را در کشور از آن خود کرده‌ایم و این نشان دهنده رشد خوب اعتبارات در این حوزه و شتاب چشمگیر فعالیت‌های عمرانی در این استان است.

وی با اشاره به اعتبارات عمرانی سال گذشته استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین اعتبارات عمرانی در حوزه‌های عمران شهری و روستایی، حمل و نقل و توسعه راه‌ها، فرهنگ و هنر و گردشگری، آموزش و کشاورزی بوده است.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: این پنج فصل با 2 هزار و 100 میلیارد ریال 72.5 درصد کل اعتبارات استان را به خود اختصاص داد.

زارعی اضافه کرد: رتبه مطلق اعتباری استان بوشهر در سال گذشته بعد از استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، فارس و سیستان و بلوچستان در کشور پنجم و سهم آن نیز 4.8 درصد از کل اعتبار عمرانی استانی کشور بوده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر یادآور شد: کل اعتبارات ابلاغی به استان بوشهر از محل اعتبارات استانی و سایر ردیف‌های متفرقه حدود 4 هزار و 500 میلیارد بوده است که 2 هزار و 880 میلیارد ریال آن اعتبارات استانی و دو درصد نفت و گاز و یک‌هزار و 620 میلیارد ریال نیز مربوط به ردیف‌های متفرقه بوده است.

وی تصریح کرد: اختصاص و وجوه اعتبارات استانی و دو درصد نفت و گاز استان معادل 100 درصد است که استان بوشهر از معدود استان‌هایی بوده که مشمول اختصاص 100 درصدی اعتبارات شده است.

زارعی گفت: اعتبارات خشکسالی، حوادث غیرمترقبه، اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، ماده 180 (امور زیر بنایی) و مازاد درآمد استان از مهم‌ترین ردیف‌های اعتباری متفرقه سال 90 است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول